مقایسه انتقال ویروس کرونا و آنفولانزا عنوان مقاله ی ما است. در این مقاله شدت انتقال این ویروس را مقایسه می کنیم.

این مقاله در ادامه ی مقالات سایت آموزش پرستاری خدمت شما ارائه می شود.

مطالعه ی مقالات، مقایسه جدیدترین علائم کرونا و آنفولانزا، تفاوت سرماخوردگی و کرونا، خوراکی های مفید سرماخوردگی، درمان سرماخوردگی، سرماخوردگی فصلی، محافظت گلودر برابر خارش گلو، خارش گلو و مراجعه به پزشک، خارش گلو چیست، درمان خارش گلو با داروهای طبیعی،درمان خارش گلو با روشهای خانگی، درمان خارش گلو با داروهای بدون نسخه توصیه می شود.

هر دو ویروس کرونا و ویروس آنفولانزا می توانند از طریق تماس شخص با شخص دیگر گسترش یابند.

قطرات ریز و حاوی ویروس ها می توانند از طریق فرد مبتلا به عفونت به شخص دیگری منتقل شوند، به طور معمول از طریق سرفه و عطسه از بینی و دهان می توانند انتقال یابند.

این ویروس همچنین می تواند بر روی سطوح زندگی کند. WHO دقیقا مطمئن نیست که ویروس چه مدت می تواند زنده بماند، اما می تواند روزها زنده باشد.

رعایت فاصله ی اجتماعی

براساس گزارش CDC، افراد می توانند ویروس آنفولانزا را به افرادی که ۶ فوت فاصله دارند، منتقل کنند. مطابق WHO، افراد باید حداقل ۶ فوت از هر کسی که سرفه یا عطسه می کنند فاصله داشته باشند تا از انتقال عفونت ویروس کرونا جلوگیری کنند.

طبق گفته WHO، سرعت انتقال بین این دو ویروس متفاوت است. علائم آنفولانزا زودتر ظاهر می شود، و می تواند سریعتر از ویروس کرونا گسترش یابد.

این سازمان همچنین نشان می دهد که مبتلایان به کرونا می توانند ویروس را قبل از بروز علائم منتقل کنند. فرد حتی اگر علامتی نداشته باشد می تواند عفونت ویروس کرونا را منتقل کند.

مقایسه انتقال ویروس کرونا و آنفولانزا

مقایسه انتقال ویروس کرونا و آنفولانزا

 در انتقال بین کودکان و بزرگسالان تفاوت هایی وجود دارد

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، انتقال آنفولانزا از کودکان به بزرگسالان متداول است. با این حال، بر اساس داده های اولیه به نظر می رسد عفونت کرونا در بزرگسالان شایع تر است. کودکان کمتر به علائم مبتلا می شوند.

توصیه ها

CDC توصیه می کند که همه افراد صورت خود را با ماسک های صورت پارچه ای در مکان های عمومی بپوشانند زیرا در این مکان ها حفظ فاصله ۶ فوت (۲ متر) از دیگران دشوار است. این امر به کند شدن شیوع ویروس از افراد بدون علامت و افرادی که نمی دانند به آن مبتلا شده اند کمک می کند. افراد باید هنگام خروج، ماسک های پارچه ای را بپوشند. همچنین بسیار مهم است که ماسک های جراحی و دستگاه تنفس N95 برای کارمندان مراقبت های بهداشتی در نظر گرفته شود.

منبع:

New coronavirus vs. flu