درمان خارش گلو با داروهای بدون نسخه عنوان مقاله ما است. در این مقاله از داروهایی که نیاز به نسخه پزشک ندارند و برای درمان خارش گلو استفاده می شود، می پردازیم. و در ادامه اگرعلائم شدید دیده شود حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

این مقاله در ادامه مقاله های پرستاری جایگاه پرستاری در تیم مراقبت سلامت و همچنین مقاله های مرتبط خارش گلو چیست ، خارش گلو و مراجعه به پزشک، محافظت گلودر برابر خارش گلو، درمان خارش گلو با داروهای طبیعی و درمان خارش گلو با روشهای خانگی ارائه می گردد.

در بیشتر اوقات، در معالجه خانگی و با داروهای بدون نسخه خارش گلو بهتر می شود. اما اگر علائم شما بیش از ۱۰ روز به طول انجامید، یا به سرعت بدتر شدید، یا  خارش گلو همراه با تب بالا شد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

درمان خارش گلو با داروهای بدون نسخه

از آنتی هیستامین استفاده کنید

 آنتی هیستامین ها، هیستامین، موجود در بدن شما را مسدود می کند که می تواند باعث خارش گلو شود. بنادریل ، زیرتک و کلاریتین تنها چند مارک آنتی هیستامین سرماخوردگی و آنفولانزا هستند که برای تسکین گلو و خارش گلو هستند.

عوارض جانبی آنتی هیستامین ها ممکن است شامل خشکی دهان، سرگیجه و سردرد باشد.

یک مسکن درد را امتحان کنید

 داروهای تسکین دهنده ساده درد، که به آن ها ضد درد نیز گفته می شود، مانند آسپرین و ایبوپروفن نیز می توانند به تسکین درد همراه با خارش گلو  کمک کنند.

جهت دوز صحیح، دستورالعمل های موجود در بسته بندی را دنبال کنید.

از اسپری گلو استفاده کنید

 اسپری گلو یک روش عالی برای تسکین گلو و سرفه های خشک و پرحجم است. آنها معمولاً حاوی فنول (یا ماده مشابه) هستند که گلو را بی حس می کند. اسپری های گلو در اکثر داروخانه ها بدون نسخه در دسترس هستند و نسبتاً ارزان هستند.

برخی از اسپری های گلو حتی دارای طعم های مختلفی مانند طعم نعنا یا توت هستند.

درمان خارش گلو با داروهای بدون نسخه

استفاده از دهانشویه

شستن دهان با دهانشویه ای که حاوی منتول است (مانند لیسترین) چند بار در روز:

  • به بی حس کردن گلو کمک می کند
  • و تحریک کنندگی گلو را کاهش می دهد
  • و خارش گلو را کاهش می دهد .
درمان خارش گلو با داروهای بدون نسخه
با مشاهده علائم شدید یا مداوم به پزشک مراجعه کنید

  اگر مشکل تنفسی، کهیر، تورم صورت، گلودرد شدید، تب یا مشکل بلع هستید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید. هر یک از این علائم می تواند یک مشکل جدی را نشان دهد. خارش گلو می تواند نتیجه واکنش آلرژیک به غذا یا دارو باشد که ممکن است بین چند دقیقه تا چند ساعت پس از مصرف ماده محرک ایجاد شود.

خارش یا درد گلو نیز ممکن است یک عفونت باکتریایی یا ویروسی که نیاز به مراجعه به دکترباشد.

منابع

How to Soothe an Itchy Throat