تفاوت سرما خوردگی فصلی با آلرژی عنوان مقاله ی ما است. شما در این مقاله با علائم سرماخورگی و آلرژی آشنا می شوید و تفاوت آنها را می خوانید.

این مقاله در ادامه ی مقالات سایت آموزش پرستاری خدمت شما ارائه می شود.

مطالعه ی مقالات، خوراکی های مفید سرماخوردگی، درمان سرماخوردگی، سرماخوردگی فصلی، محافظت گلودر برابر خارش گلو، خارش گلو و مراجعه به پزشک، خارش گلو چیست، درمان خارش گلو با داروهای طبیعی،درمان خارش گلو با روشهای خانگی، درمان خارش گلو با داروهای بدون نسخه توصیه می شود.

معمولا در فصل بهار و پاییز وقتی سرما می خوریم. نمی توانیم بگوییم که آیا این “سرماخوردگی” ها آلرژی فصلی هستند یا خیر؟ پاسخ این سوال را قصد داریم بررسی نماییم.

سرماخوردگی

زمانی بیماری سرما خوردگی است که به طور ناگهانی بروز می کند و هر سال در همان زمان اتفاق می افتد، اگرچه سرماخوردگی و حساسیت های فصلی ممکن است برخی از همین علائم را نشان دهند، اما این بیماری ها بسیار متفاوت هستند.

عامل سرماخوردگی و حساسیت فصلی

سرماخوردگی در اثر ویروس ها ایجاد می شود، در حالی که آلرژی های فصلی پاسخ سیستم ایمنی بدن هستند که در اثر قرار گرفتن در معرض آلرژن ها مانند گرده ی گلها یا گرده های چمن ایجاد می شوند.

تفاوت سرما خوردگی فصلی با آلرژی

تفاوت سرما خوردگی فصلی با آلرژی

درمان

درمان سرماخوردگی ممکن است شامل استراحت ، تسکین دهنده درد و داروهای آنتی بیوتیک باشد. سرماخوردگی معمولاً سه تا ۱۰ روز طول می کشد، اگرچه ممکن است برخی از آنها دو یا سه هفته طول بکشد.

درمان آلرژی های فصلی ممکن است شامل آنتی هیستامین ها، اسپری های استروئید بینی و مواد ضد احتقان و جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آلرژن ها در صورت امکان باشد. آلرژی فصلی ممکن است چند هفته طول بکشد.

از این رو شناخیت این علائم و تشخیص سرماخوردگی از آلرژی فصلی برای درمان مهم است.

منبع: