مقایسه جدیدترین علائم کرونا و آنفولانزا عنوان مقاله ی ما است در این مقاله قصد داریم این دو بیماری را از نظر علائم با هم مقایسه نماییم.

این مقاله در ادامه ی مقالات سایت آموزش پرستاری خدمت شما ارائه می شود.

مطالعه ی مقالات، تفاوت سرماخوردگی و کرونا، خوراکی های مفید سرماخوردگی، درمان سرماخوردگی، سرماخوردگی فصلی، محافظت گلودر برابر خارش گلو، خارش گلو و مراجعه به پزشک، خارش گلو چیست، درمان خارش گلو با داروهای طبیعی،درمان خارش گلو با روشهای خانگی، درمان خارش گلو با داروهای بدون نسخه توصیه می شود.

علائم COVID-19 در کودکان و بزرگسالان مشابه است. با این حال ، براساس گزارشات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، کودکان معمولاً با تب و علائم خفیف و سرماخوردگی مانند آبریزش بینی و سرفه همراه هستند.

باید توجه نماییم که ابتلای کودکان بسیار خطرناک خواهد بود زیرا کودکان ناقلان خطرناکی برای این بیماری هستند.

مقایسه ی شدت و مرگ و میر  در آنفولانزا و کووید-۱۹

علائم COVID-19 و آنفولانزا می تواند از خفیف تا شدید باشد. همچنین هر دو می توانند باعث ذات الریه شوند.

توجه به این نکته ضروری است که سازمان بهداشت جهانی (WHO) علائم خفیف COVID-19 را طبقه بندی کرده است به این معنی که فرد نیازی به بستری ندارد.

مقایسه جدیدترین علائم کرونا و آنفولانزا

مقایسه جدیدترین علائم کرونا و آنفولانزا

WHO موارد خفیف را طبق این علائم طبقه بندی می کند

تب

سرفه

خستگی

از دست دادن اشتها

گلو درد

سردرد

همچنین CDC  علائم بالقوه زیر را ذکر می کند

نفس نفس زدن

درد عضلانی

لرز

از بین رفتن حس طعم و بو

مقایسه ی شدت ابتلا

طبق آمار WHO ، حدود ۱۵٪ موارد COVID-19 شدید و ۵٪ بحرانی هستند. افرادی که در حالت بحرانی قرار دارند، به سختی نفس می کشند. احتمال ابتلا به عفونت شدید و بحرانی با COVID-19 بیشتر از آنفولانزا است.

COVID-19 کشنده تر است. براساس WHO ، به نظر می رسد میزان مرگ و میر ناشی از COVID-19 بالاتر از آنفولانزا است.

در مقایسه با آنفولانزا، تحقیقات در مورد COVID-19 هنوز در مراحل اولیه خود است. این تخمین ها ممکن است با گذشت زمان تغییر کند.

مبتلایان به کرونا ویروس با گذشت زمان علائم جدیدی از خود نشان می دهند، از این رو توجه به پروتکل های بهداشتی تا درمان بیماری ضروری است.

منبع:

New coronavirus vs. flu