در این مقاله با عنوان تاثیر رژیم غذایی در درمان میگرن به بررسی غذاهای مفید و مضر برای پیشگیری و درمان میگرن می پردازیم. امید داریم مفید واقع گردد.

این مقاله در ادامه مقالات آموزش پرستاری رهبران مراقبت های بهداشتی و همچنین مقالات میگرن چیست، علائم میگرن، انواع میگرن، درمان میگرن و داروهای طبیعی میگرن ارائه می گردد.

آگاهی از آنچه ممکن است باعث ایجاد میگرن شود بسیار مهم است. برخی افراد برای پیگیری محرکهای احتمالی از یک دفتر خاطرات غذایی یا میگرن استفاده می کنند. تغییر رژیم غذایی می تواند به جلوگیری از میگرن در آینده کمک کند. با ما همراه باشید تا با مواد غذایی مضر و مفید برای میگرن آشنا شویم.

غذاهای مضر

بسیاری از افرادی که میگرن می گیرند متوجه برخی غذاها می شوند که باعث تحریک آنها می شوند. محرک های غذایی مشترک میگرن شامل موارد زیر است:

  • غذاهای فراوری شده
  • شراب قرمز
  • الکل
  • شکلات
  • نوشیدنی های کافئین دار

غذاهای مفید

۱. روغن های ضروری

روغن های اساسی یا ضروری اغلب به عنوان داروهای طبیعی یا به عنوان داروهای ضد میکروبی شناخته شده اند.

اسطوخودوس یک روغن اساسی است که اغلب به عنوان درمانی برای استرس، اضطراب و سردرد توصیه می شود. 

نتایج یک مطالعه که در مجله اروپایی نورولوژی منتشر شده است، نشان می دهد که استنشاق روغن اسطوخودوس به کاهش شدت سردردهای میگرنی در برخی افراد کمک می کند.

تاثیر رژیم غذایی در درمان میگرن
تاثیر رژیم غذایی در درمان میگرن

۲. زنجبیل

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ با استفاده از ۱۰۰ شرکت کننده، تأثیر پودر زنجبیل را با سوماتریپتان، یک داروی شایع میگرنی مقایسه کرد. محققان دریافتند که اثربخشی زنجبیل از نظر آماری با سوماتریپتان قابل مقایسه است و کاربران نیز به همان اندازه مایل بودند که با هر دو روش درمانی ادامه دهند.

۳. مکمل های گیاهی

کره و گل سرخ دو مکمل گیاهی هستند که ممکن است در کاهش درد و دفعات میگرن مفید باشد.

۴. منیزیم

کمبود منیزیم که یک ماده معدنی ضروری است، ممکن است اورا میگرن یا سردرد میگرنی را ایجاد کند. هاله میگرن یک اختلال بینایی است که در شروع میگرن رخ می دهد. 

تحقیقات نشان داده است که مکمل منیزیم می تواند در کاهش فراوانی میگرن در برخی از افراد مفید باشد. قبل از شروع مصرف منیزیم، افراد باید با پزشک خود صحبت کنند، خصوصاً اگر بیماری دیگری داشته باشند.

What are some tips for instant migraine relief?