میگرن چیست عنوان مقاله می باشد. در این مقاله به توصیف بیماری میگرن می پردازیم و همچنین با علائم و توصیف افراد مبتلا به این بیماری آشنا می شوید.

این مقاله در ادامه مقالات انواع آموزش پرستاری و بیماری کرونا ویروس بر نحوه زایمان خدمتتان ارائه می شود.

میگرن یک بیماری عصبی است که می تواند باعث علائم متعدد شود. این بیماری اغلب با سردردهای شدید و ناتوان کننده مشخص می شود. میگرن با سردردهای دیگر متفاوت است. تشخیص سردردهای میگرنی براساس سابقه بالینی، علائم گزارش شده و با رد سایر علل تعیین می شود.

علائم میگرن

علائم ممکن است شامل تهوع، استفراغ، مشکل در صحبت کردن، بی حسی یا سوزن سوزن شدن و حساسیت به نور و صدا باشد. میگرن در اغلب خانواده ها رخ می دهد و در سنین مختلف تأثیر می گذارد.

شایع ترین دسته های سردرد میگرنی

میگرن بدون اورا: که قبلاً به عنوان میگرن معمول شناخته می شد.

میگرن اورا: که قبلاً به عنوان میگرن کلاسیک شناخته می شد.

میگرن ممکن است در کودکی شروع شود یا ممکن است تا اوایل بزرگسالی رخ ندهد. زنان بیشتر از مردان به میگرن مبتلا هستند. سابقه خانوادگی یکی از شایع ترین عوامل خطر ابتلا به میگرن است.

میگرن چیست
درد میگرن

مردم درد میگرن را اینگونه توصیف می کنند:

  • ضربان آور
  • پرت کردن
  • سوراخ کردن
  • ضرب و شتم
  • ناتوان کننده

همچنین می تواند مانند یک درد شدید کسل کننده و مداوم باشد. درد ممکن است به همان اندازه خفیف شروع شود، اما اگر درمان نشود می تواند تشدید شود.

درد میگرن معمولاً روی ناحیه پیشانی تأثیر می گذارد. معمولاً در یک طرف سر است، اما می تواند در هر دو طرف هم رخ دهد، یا تغییر کند.

مدت زمان میگرن

بیشتر میگرن حدود ۴ ساعت طول می کشد. اگر تحت درمان قرار نگیرند یا به درمان پاسخ ندهند، می تواند تا ۷۲ ساعت تا یک هفته ادامه داشته باشد. در میگرن های مبتلا به اورا، درد ممکن است با هاله همپوشانی داشته باشد یا ممکن است هرگز به وجود نیاید.

Migraine – Symptoms and causes