داروهای طبیعی میگرن عنوان مقاله می باشد. در این مقاله شما با چندین روش درمانی ساده و کاربردی و تاثیرات مثبت آنها در درمان میگرن آشنا می شوید.

این مقاله در ادامه مقاله فرصت های آموزش پرستاری و همچنین مقالات میگرن چیست، علائم میگرن و انواع میگرن و درمان میگرن ارائه می گردد.

میگرن می تواند ناتوان کننده و یک بیماری مزمن باشد که می تواند زندگی برخی از افراد را تحت تأثیر قرار دهد. داروهای مختلف زیادی برای درمان و جلوگیری از میگرن وجود دارد. اما برخی از افراد ترجیح می دهند از درمان های طبیعی به عنوان گزینه جایگزین یا مکمل درمان پزشکی استفاده کنند. در اینجا تعدادی از روش درمانی طبیعی برای میگرن ذکر می شود که افراد ممکن است بخواهند آنها را امتحان کنند:

۱. طب سوزنی

طب سوزنی یک انتخاب درمانی مؤثر برای مبتلایان به میگرن است. طب سوزنی شامل اعمال فشار به قسمتهای خاصی از بدن است. اعتقاد بر این است که تحریک نقاط خاص بدن از این طریق، باعث کاهش فشار عضلات و کاهش درد می شود.

یک نقطه فشار محبوب نقطه LI-4 در فضای بین پایه انگشت شست چپ و انگشت اشاره گر است. اعمال فشار دایره ای محکم اما نه دردناک به نقطه LI-4، با استفاده از دست مخالف به مدت ۵ دقیقه، می تواند درد سردرد را تسکین دهد.

داروهای طبیعی میگرن
داروهای طبیعی میگرن

۲. مدیریت استرس

استرس یک محرک شایع برای میگرن است. استرس همچنین می تواند چرخه ای را ایجاد کند که در آن درد میگرنی استرس را بدتر کند و سپس باعث میگرن دیگری شود.

یافتن مراکز استرس مانند روزنامه نگاری، ورزش یا مراقبه ممکن است به جلوگیری از میگرن در آینده کمک کند.

افراد همچنین می توانند کلاس مدیریت استرس را امتحان کنند. همچنین گوش دادن به موسیقی، حمام گرم و بسیاری از کارهای دیگر به کنترل استرس و احساس آرامش کمک می کنند.

۳. یوگا

تصور می شود یوگا به بهبود جریان خون و کاهش تنش ماهیچه ها کمک می کند، که این امر می تواند خود به تسکین علائم میگرن منجر شود. 

یک مطالعه جامع در سال ۲۰۱۴، درمان معمول میگرن را با و بدون اضافه کردن تمرین یوگا به طور منظم مقایسه کرد. 

محققان دریافتند که گروهی که در یک برنامه یوگا شرکت کرده بودند، نسبت به گروهی که تنها به درمان معمولی اکتفا کرده بودند، تسکین بیشتری داشتند.

What are some tips for instant migraine relief?