پرستاران و مشکلات آنها عنوان مقاله ی ما می باشد. شما در این مقاله دو مشکل این کادر زحمت کش را شرح می دهیم. برای درک بهتر موضوع مطالعه ی مقالات زندگی پرستاران و مشکلات صنفی و سختی های رشته پرستاری توصیه می شود.

این مقاله در ادامه ی مقالات مراقبت های پرستاری کرونا و روش های پیشگیری و محافظت در برابر بیماری COVID-19 و پرستار خود بودن علیه کرونا ویروس آمده است. مطالعه ی این مقالات نیز برایتان مفید خواهد بود.

ساعات کار طولانی

برای کمک به جبران کمبودهای پرسنلی، پرستاران غالباً باید در شیفت های طولانی کار کنند. بعضی اوقات، ساعات طولانی و اضافه کاری باعث خستگی پرستاران می شود که منجر به خطاهای پزشکی می شود که در برخی موارد غیر قابل جبران می باشد.

دکتر سیپریانو معتقد است: “ما می دانیم که پرستاران نباید بیشتر از ۴۰ ساعت در هفته کار کنند و ما معتقدیم که در صورت امکان نباید بیش از ۱۲ ساعت در روز کار کنند،  زیرا به جایی می رسد که کار زیاد باعث پایین آمدن کارایی آن ها می شود  و ماندن در محیط کار نه تنها مفید نخواهد بود بلکه ممکن است برای بیماران زیان آور هم باشد.”

پرستاران و مشکلات آنها
پرستاران و مشکلات آنها

خطرات محل کار

پرستاران با خطرات زیادی در محیط کار مواجه می شوند که در زیر به چند مورد اشاره می کنیم.

  • ممکن است در معرض ابتلاء به بیماریهای مسری و عفونی که از طریق هوا و یا بافت های آلوده منتقل می شوند، مثل بیماریهای عفونی از طریق خون و یا ترشحات زنده مانند ایدز و هپاتیت BوC و سایر عفونت های فرصت طلب باشندو یا حتی میکروب های که ساده به نظر می آیند مثل سرماخوردگی و آنفولانزا، و در حال حاضر ویروس خطرناکی مثل کرونا که بسیار مسری است.
  • برای پیشگیری از این عفونتها باید مرتب دست ها را شست که یکی از اصول مهم حرفه پرستاری است. البته اینکار هم باعث بروز درماتیت های تماسی پوست به علت مواجهه بیش از حد با مواد گندزدا و شوینده می شود.
  • همچنان خطر در هنگام تزریق و استفاده از سرنگ و سوزن، یکی دیگر از نگرانی های شغلی پرستاران است.
  • کار در شیفت های شب می تواند منجر به بروز اختلالات روانی و افسردگی در شاغلین این حرفه شود.
  • مسئولیت بسیار مهم مراقبت از بیماران در حالت های اورژانسی و نیاز به تصمیم گیری های خاص در آن لحظه، باعث ایجاد استرس زیاد در پرستاران می شود.
  • همچنین مواجهه با مجروحین و مصدومین پس از حوادث و سوانح یکی دیگر از علل بروز استرس در آنها می باشد.

منابع و مواخذ:

۵ of the biggest issues nurses face today