آشنایی با مراقبت های پرستاری در منزل:

یکی دیگر از روش های ارائه خدمات پرستاری به بیماران، مراقبت های پرستاری در منزل است. این مراقبت ها متشکل از هرگونه خدمات پشتیبانی حرفه ای و تخصصی است. به عبارتی، این خدمات به شخص ناتوان و سالمند کمک می کند تا سلامت خود را به دست بیاورد و زندگی خود را به طور مستقل ادامه  دهد.

یکی از اهداف مهم و بارز مراقبت های پرستاری، دستیابی به بالاترین کیفیت زندگی، ایمنی و سلامت، افزایش استقلال و … است. در خلال این نوع مراقبت همراهی و هماهنگی پرستار و بیمار بیش از دیگر انواع مراقبت است.

اهمیت مراقبت های پرستاری در منزل:

یکی از نکات مهم پیرامون مراقبت های پرستاری در منزل، پیشگیری از ابتلا به عفونت‌هایی است که در بیمارستان ها امکان بروز آنها دو چندان است. خدمات پرستاری شامل مجموعه گسترده ای از خدمات درمانی است که به آسانی در خانه اجرا می شود. این خدمات اغلب ارزان و به صرفه تر از مراکز درمانی می باشد.

اهمیت خدمات پرستاری در منزل به منظور درمان بیماری ها و آسیب های مختلف است. برخی از شایع ترین و رایج ترین مواردی که مستلزم ارائه خدمات پرستاری در منزل است عبارتند از:

·        زخم های جراحی

·        برخی بیماری ها

·        درمان توانبخشی و…

مراقبت های پرستاری در منزل
نکات مهم پیرامون مراقبت های پرستاری در منزل:

تحقیقات و مطالعات نشان می دهد مراقبت های پرستاری درمنزل با برخی امتیازات و فواید همراه است. برخی از نکات مهم پیرامون این مراقبت ها عبارتند از:

·        این خدمات ارائه شده به واسطه پرستاران مجرب و متعهد صورت می گیرد که این مسئله سبب اطمینان خاطر بیمار از کیفیت و عملکرد پرستار خواهد شد.

·        یکی از مهمترین امتیازات مراقبت های پرستاری در خانه این است که بیمار به سرعت بهبود می یابد.

·        در پاره ای از اوقات پرستار در منزل با تمرکز هر چه بهتر و دقیق تر بر روی تغذیه و رژیم غذایی فرد نیز می تواند بیماری وی را درمان کند.

نکته: چنانچه افراد می خواهند از خدمات و مراقبت پرستاری در منزل بهره مند شوند باید آمادگی قبلی داشته باشند. استخدام این پرستاران در منزل از دغدغه بیماران کاهش می دهد و این در صورتی ممکن و میسر است که از پرستار با تجربه و متخصص در این زمینه استفاده شود.