همه چیز درباره مراقبت‌های پرستاری در منزل:

یکی از متفاوت ترین اشکال پرستاری، مراقبت‌های پرستاری در منزل است. این کار به واسطه نیروی متخصص و مجرب صورت می گیرد. افرادی که برای پرستاری در منزل انتخاب شده باید مجوز و مدرک مربوطه را در اختیار داشته باشند. به عبارتی مدرک لازم برای ورود به این حرفه، کارشناسی پرستاری و حداقل ۵ سال سابقه کاری در این زمینه می باشد.

لازم به ذکر است بدانید مراکزی که خدمات پرستاری در منزل را به افراد ارائه می دهند در بر دارنده مجموعه گسترده ای از خدمات مراقبتی درمانی است. این خدمات علاوه بر سهولت در انجام آنها، ارزان تر از بیمارستان ها و سایر مراکز ها می باشد.

اهمیت مراقبت‌های پرستاری در منزل:

باید در نظر داشته باشید مراقبت‌های پرستاری در منزل اغلب با کیفیتی فوق العاده صورت می گیرد. یکی از امتیازات بارز و برجسته این نوع مراقبت ها، تسریع در روند بهبود بیماران است که اهمیت این مراقبت ها را دو چندان نموده است.

شایان ذکر است بدانید هدف اصلی استفاده از مراقبت‌های‌پرستاری درمنزل، درمان بیماری ها و آسیب دیدگی در منزل و به صورت تخصصی است. این اقدام مستلزم مراقبت از زخم ها، پانسمان، آموزش بیمار و خدمات توانبخشی به بیمار و… می باشد.

مراقبت‌های پرستاری در منزل
نکات مهم پیرامون مراقبت‌های پرستاری در منزل:

در پاره ای از اوقات بروز برخی مشکلات نظیر پر هزینه بودن بیمارستان و… می تواند سبب روی آوردن افراد به مراقبت‌های پرستاری در منزل شود. این شیوه مراقبت از بیمار خود دارای امتیازات وافری است که مهمترین آنها عبارتند از:

·        ارائه توصیه و تجویز های مربوط به تغذیه به بیمار

·        مراقبت از بیماری های مزمن به منظور پیشگیری از شدت بیماری

·        مراقبت های ریکاوری پس از عمل جراحی و امور مربوط به ترخیص از بیمارستان

نکته: به طور کلی، افرادی که می خواهند در این حیطه مشغول به کار شوند باید تحصیلات دانشگاهی را در این زمینه  گذرانده باشند. نکته قابل توجه این است افرادی درخواست مراقبت و پرستار در منزل را دارند که اغلب به برخی اختلالات و بیماری های مزمن و محدودیت های حرکتی دچار شده اند.