همه چیز درباره پرستاری سالمندی:

همانطور که میدانید پرستاری سالمندی از جمله حرفه هایی است که روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است. در روزگاران گذشته افراد به علت ناتوانی و کهولت سن دچار برخی عارضه ها شده و نیاز به وجود پرستار برای آنها امری الزامی است. مراقبت و نگهداری از این بیماران اغلب به واسطه افراد متخصص و مجرب و دارای مدرک تحصیلی مرتبط انجام می شود.

لازم به ذکر است بدانید از جمله خدماتی که این پرستاران به بیماران ارائه می دهند عبارتند از: خدمات درمانی به سالمند، خدمات مراقبتی و نگهداری از سالمند و…

ویژگی های پرستاری سالمندی:

یکی از مهمترین اهداف رشته پرستاری سالمندی مراقبت، حمایت و نگهداری از سالمندان متناسب با استانداردهای جهانی است. این افراد علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی معتبر، باید دارای مهارت و سابقه کاری بالایی باشد تا بتواند در این عرصه موفق شوند.

فردی که در این رشته مشغول به تحصیل است دارای زمینه های فعالیت و نقش های متعددی است. که مهمترین آنها عبارتند از: نقش مراقبتی، نقش آموزشی، نقش پژوهشی.

پرستاری سالمندی

نکات مهم پیرامون پرستاری سالمندی:

لازم به ذکر است بدانید پرستاری سالمندی یکی از گرایش های رشته پرستاری است. این افراد باید به طور کامل از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشند. همچنین به منظور حفظ و ارتقای سلامت جامعه باید خدمات و راهکارهای مناسب را به بیماران ارائه دهند.

دانشجویانی که در این رشته مشغول تحصیل هستند. باید در زمینه ارائه راهکارها و روش های مراقبتی و نگهداری از سالمندان دارای تبحر و مهارت لازم و کافی باشند. این پرستاران خدمات خود را به دو صورت در منزل و یا در بیمارستان به بیماران ارائه می دهند.

شایان ذکر است بدانید دانش آموختگان این رشته با به کارگیری اصول ارتباطات انسانی، نیازهای روان شناختی، بیولوژیکی، روان شناختی فرد سالمند را شناسایی کرده. و به منظور رفع آنها اقدامات لازم را انجام می دهند.

مهمترین دروس رشته پرستاری سالمندی عبارتند از:

·        پرستاری داخلی و جراحی

·        پرستاری بهداشت جامعه

·        روان پرستاری

·        پرستاری کودکان

·        بهداشت مادران و نوزادان

·        زبان