آموزش کارآموزان شعر درمانی عنوان مقاله می باشد که با روش کسب گواهینامه برای کار به عنوان درمانگر شعر درمانی آشنا می شوید.

این مقاله در ادامه ی مقالات سایت در حوزه ی مباحث،  کتاب درمانی، شعر درمانی، کاربرد شعر درمانی، تکنیک های شعر درمانی، موارد استفاده از شعر درمانی و محدودیت های شعر درمانی خدمتتان ارائه می گردد.

شعر ابتدایی ترین شکل ادبیات شفاهی است، ترکیبی از زبان و موسیقی. از نظر تاریخی بشر احساسات خود را از طریق موسیقی ابراز می کند، از لالایی و آهنگ های عاشقانه گرفته تا دردها و شهادت ها. به اینها، ایده ها و تصاویر اضافه کنید. و شعر به دنیا می آید. شعر همچنین ابزاری برای تصور انگیزه های عاشقانه، پرخاشگرانه یا حتی نیهیلیستی است و باعث تسکین یا درمان می شود.  روانپزشک بصری  مانند تحلیل رویایی، می تواند با الک کردن پیچ و خم عبارات، استعاره ها، تصاویر و نمادها، ذهن شاعر را به خود جلب کند.

لزوم آموزش

متخصصین شعر، آموزش های بالینی و کلینیکی را نیز به دست می آورند تا بتوانند ادبیات متناسب با روند بهبود را انتخاب کنند. در حالی که هیچ برنامه دانشگاهی در شعر درمانی وجود ندارد، فدراسیون بین المللی Biblio -Poetry Therapy  یک نهاد معتبر مستقل برای این حرفه، الزامات آموزشی خاصی را تدوین کرده است. مطالعات متعددی از شعر درمانی به عنوان یک رویکرد برای درمان افسردگی پشتیبانی می کند، زیرا بارها نشان داده شده است که علائم افسردگی را کاهش می دهد، عزت نفس و درک خود را بهبود می بخشد و بیان احساسات را تشویق می کند.

آموزش کارآموزان شعر درمانی
آموزش کارآموزان شعر درمانی

مدارک آموزش

آموزش، در قالب یک برنامه مطالعه مستقل، با راهنمایی مربی / سرپرست مورد تأیید IFBPT ارائه می شود. افراد می توانند برای تبدیل شدن به یکی از موارد زیر آموزش را دنبال کنند.

  • متخصص شعر (CPT)
  • شعر درمانی ثبت شده (RPT)
  • متخصص  کاربردی شعر معتبر (CAPF)

افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه بهداشت روان یا مدرک پزشکی و مجوز حرفه ای هستند می توانند اعتبار CPT یا RPT را دریافت کنند. هر دو CPT و RPT واجد شرایط برای همکاری با مراکز درمانی هستند. برای به دست آوردن مجوز RPT، سطح پیشرفته تر آموزش و کار میدانی مورد نیاز است.

برای به دست آوردن گواهینامه CAPF، فرد باید دارای مدرک لیسانس باشد. پس از صدور گواهینامه، CAPF واجد شرایط همکاری با جمعیت سالم هستند و ممکن است توسط مدارس یا کتابخانه ها به کار گرفته شوند. آنها همچنین می توانند در محیط های بهداشت روان با نظارت یک متخصص روانپزشکی واجد شرایط فعالیت کنند.

Poetry Therapy