درمان سرماخوردگی عنوان مقاله ی ما می باشد شما در این مقاله با مهم ترین اقدامات جهت درمان سرماخوردگی آشنا می شوید.

این مقاله در ادامه ی مقالات سایت آموزش پرستاری خدمت شما ارائه می شود.

مطالعه ی مقالات، سرماخوردگی فصلی، محافظت گلودر برابر خارش گلو، خارش گلو و مراجعه به پزشک، خارش گلو چیست، درمان خارش گلو با داروهای طبیعی،درمان خارش گلو با روشهای خانگی، درمان خارش گلو با داروهای بدون نسخه توصیه می شود.

سرماخوردگی یک بیماری ویروسی است. این بیماری در بین تمام اقشار جامعه شایع است و درمان دارویی محدودی دارد. رعایت برخی نکات کلیدی در مواجه با این بیماری میتواند برایتان بسیار کارساز باشد.

با رعایت این موارد می توانید علائم سرماخوردگی را کاهش دهید و بیماری را کنترل نمایید.

نکات مهم برای بهبود سرماخوردگی

تا می توانید مایعات بنوشید

نوشیدن مایعات و مهم ترین آنها آب بسیار ضروری است. با کمبود مایعات بدن درد در قسمت های مختلف بدن را تجربه خواهید کرد. کمبود آب باعث ضعف و درد در قسمت ماهیچه های شما می شود. در سرماخوردگی درد ماهیچه ها وجود دارد ولی کمبود آب این درد را تشدید می کند. در فئاصل منظم آب، سوپ، و آبمیوه های طبیعی میل کنید.

درمان سرماخوردگی

درمان سرماخوردگی

سیستم عصبی خود را تقویت کنید

استرس و اضطراب سیستم ایمنی را تضعیف می کند. با ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شما مستعد سرماخوردگی و آنفولانزا می شود. در این شرایط کارهایتان را متوقف کنید و ذهنتان را آرام کنید، تا بدنتان بتواند نیروی خود را بازیابی کند. اگر شاغل هستید چند روز مرخصی بگیرید و اگر خانه دار هستید کارهای منزل را چند روزی تعطیل کنید و به هیچ چیز جز بهبود خودتان فکر نکنید.

استراحت کنید

در مواقع سرماخوردگی تا می توانید استراحت کنید. درمان اصلی بیماری های ویروسی استراحت است. زمانی که بدن در حال مبارزه با بیماری است. شما باید استراحت کنید و به بدن اجازه دهید انرژی خود را تجدید کند.