داروهای گیاهی چیست عنوان مقاله ما است. در این مقاله به تعریف آن و این که آیا گیاهان دارویی مانند دارو هستند یا نه و آیا همیشه استفاده از آن ها مفید و ایمن است، می پردازیم.

این مقاله در ادامه مقالات پرستاری انواع گزارشات پرستاری، پرستار عمومی وپرستاران و بیماری کرونا و مقاله های مرتبط شعر درمانی، کاربرد شعر درمانی ارائه می گردد.

گذشتگان ما از گیاهان دارویی برای درمان بیماری های مختلف به کار می بردند. اما امروزه با پیشرفت علم، استفاده از گیاهان دارویی در قالب طب سنتی در بین مردم طرفداران زیادی کسب کرده است و بسیاری از افراد برای درمان بیماری ها از خواص گیاهان دارویی استفاده می کنند.

تعریف گیاهان دارویی

پادشاه گیاهان دارویی

داروهای گیاهی گیاهانی هستند که مانند دارو استفاده می شوند. مردم از داروهای گیاهی برای پیشگیری یا درمان بیماری استفاده می کنند و از آن ها برای رهایی از علائم درد، تقویت انرژی و کاهش وزن استفاده می کنند.

گیاهان دارویی چیست

گیاهان دارویی چیست

گیاهان دارویی دارو نیستند

در استفاده از داروی گیاهی باید مراقب باشید. داروهای گیاهی نوعی مکمل رژیم غذایی هستند. آنها دارو نیستند. در اینجا چیزهایی وجود دارد که باید درباره گیاهان دارویی بدانید:

  • گیاهان دارویی مانند داروهای نسخه دار قابل تنظیم و اندازه گیری نیستند.
  • گیاهان دارویی قبل از فروش نیاز به آزمایش دقیق ندارند.
  • گیاهان دارویی ممکن است طبق ادعا نتیجه ندهند.
  • برچسب ها نیازی به تأیید ندارند و ممکن است مقدار صحیح یک ماده را ذکر نکنند.
  • برخی از داروهای گیاهی ممکن است حاوی مواد تشکیل دهنده یا آلاینده هایی باشند که در برچسب آنها ذکر نشده است.
آیا داروهای گیاهی که طبیعی هستند به معنی ایمن و مفید بودن هستند

بسیاری از مردم فکر می کنند استفاده از گیاهان برای درمان بیماری از مصرف دارو بی خطرتر است. مردم قرن هاست که از گیاهان در طب عامیانه استفاده می کنند.

با این حال “طبیعی” به معنای ایمن نیست. مگر در مواردی که به عنوان دستورالعمل دقیق گرفته شود.

برخی از گیاهان دارویی

  • می توانند با سایر داروها در تعامل باشند
  • یا در دوزهای بالا سمی باشند.
  • همچنین برخی ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند.

البته برخی از گیاهان دارویی برای اهداف مورد نظر خود آزمایش شده و به خوبی تاثیردارند. بسیاری نیز کاملاً بی خطر هستند، اما کلمه “طبیعی” به شما نمی گوید که کدام یک از آنها امن هستند و کدام یک از آنها بی خطر نیست.

منابع

A guide to herbal remedies