گیاهان دارویی و کاهش فشار خون عنوان مقاله ما است. در این مقاله به چند داروی گیاهی که باعث کاهش فشار خون بالا می شود می پردازیم.

این مقاله در ادامه مقاله های پرستاری ویژگی های گزارش پرستاری۱  و۲ و مقاله مرتبط داروهای گیاهی چیست و نحوه انتخاب و استفاده از داروهای گیاهی ارائه می گردد.

بسیاری از بزرگسالان در سراسر جهان با فشار خون بالا مقابله می کنند که به آن فشار خون نیز گفته می شود کارشناسان توصیه می کنند این بیماری را با تغییر در شیوه زندگی و مصرف داروهای گیاهی درمان کنید .

چند گیاه دارویی برای کاهش فشار خون بالا

در حال حاضر، هیچ گیاهی که به طور مرتب به عنوان درمان توسط متخصصان فشار خون توصیه شود، وجود ندارد. برخی از گیاهان، به ویژه در مقادیر زیاد، ممکن است عوارض جانبی نامطلوب ایجاد کرده یا با سایر داروها تداخل داشته باشند.

  • ریحان

ریحان گیاهی خوشمزه است که در غذاهای متنوعی استفاده می شود. همچنین ممکن است به کاهش فشار خون شما کمک کند. اضافه کردن ریحان تازه به رژیم غذایی شما آسان است و مطمئناً خطرناک نیست. یک گلدان کوچک از گیاه را در باغ آشپزخانه خود نگه دارید و برگ های تازه را به ماکارونی، سوپ ها، سالادها  اضافه کنید.

ریحان-گیاهان دارویی و کاهش فشار خون

ریحان-گیاهان دارویی و کاهش فشار خون

  • دارچین

یکی دیگر از ادویه های خوشمزه است که برای رژیم غذایی روزانه خود می توانید استفاده کنید و ممکن است باعث کاهش تعداد فشار خون شما شود . شما می توانید با پاشیدن آن روی غلات صبحانه  و حتی در قهوه خود، دارچین بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید. در هنگام صرف شام، دارچین طعم و مزه سرخ شده، سیب زمینی سرخ کرده و خورشت را تقویت می کند.

دارچین - کاهش فشارخون

دارچین – کاهش فشارخون

  • هل

هل یک چاشنی است که از هند تهیه می شود و اغلب در غذاهای آسیای جنوبی مورد استفاده قرار می گیرد. یک مطالعه کوچک از ۲۰ نفر در مورد بررسی اثرات سلامتی هل نشان داد که شرکت کنندگان با فشار خون بالا بعد از مصرف ۱.۵ گرم پودر هل، دو بار در روز به مدت ۱۲ هفته، کاهش قابل توجهی در فشارخون مشاهده کردند. شما می توانید تخم هل یا پودر آن را در خلال ادویه ها، سوپ ها و خورشت ها استفاده کنید.

هل - کاهش فشار خون

هل – کاهش فشار خون

  • دانه کتان

دانه کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است و در برخی از مطالعات برای کاهش فشار خون نشان داده شده است. بررسی های اخیر نشان می دهد مصرف ۳۰-۵۰ گرم از دانه کتان در روز برای بیش از ۱۲ هفته باعث کاهش کلسترول، بهبود گلوکز و به عنوان یک آنتی اکسیدان در برابر بیماری قلبی عروقی موثرمی باشد.

تخم کتان - کاهش فشار خون بالا

تخم کتان – کاهش فشار خون بالا

  • سیر

این چاشنی تند می تواند چیزی بیشتر از طعم دادن غذای شما انجام دهد و باعث می شود رگ های خونی شما باز شود. این اجازه می دهد تا خون آزادتر جریان یابد و فشار خون کاهش یابد.

سیر و کاهش فشار خون

سیر و کاهش فشار خون

  • زالزالک

یک داروی گیاهی برای فشار خون بالا است که هزاران سال است که در داروهای سنتی چینی مورد استفاده قرار می گیرد. این داروی گیاهی  کمک به کاهش فشار خون، جلوگیری از سخت شدن شریان ها و کاهش کلسترول دارد. شما می توانید زالزالک را به عنوان یک قرص، عصاره مایع یا چای میل کنید.

زالزالک و کاهش فشار خون

زالزالک و کاهش فشار خون

  • دانه کرفس

کرفس از دیرباز برای درمان فشار خون بالا در چین مورد استفاده قرار گرفته است. می توانید از دانه های آن یا کل گیاه استفاده کنید. کرفس همچنین ممکن است یک ادرارآور باشد ، که ممکن است به توضیح اثر آن بر فشار خون کمک کند. محققان معتقدند که انواع ماده موجود در کرفس ممکن است در کاهش فشار خون نقش داشته باشد.

دانه کرفس و کاهش فشارخون

دانه کرفس و کاهش فشارخون

منابع

۱۰ Herbs That May Help Lower High Blood Pressure