درمان خارش گلو با روشهای خانگی عنوان مقاله ما است. در این مقاله به چند روش ساده، کاربردی و خانگی برای درمان خارش گلو می پردازیم.

این مقاله در ادامه مقاله های پرستاری پرستاری پیشرفته و تعاریف پرستاری و همچنین مقاله های مرتبط خارش گلو چیست ، خارش گلو و مراجعه به پزشک، محافظت گلودر برابر خارش گلو و درمان خارش گلو با داروهای طبیعی ارائه می شود.

هدف از درمان خارش گلو، رفع علت اساسی این مشکل به وجود آمده است. در ادامه مواردی برای درمان خارش گلو با روش های خانگی را پیشنهاد می دهیم.

درمان خارش گلو با روشهای خانگی

سرکه سیب بنوشید

 سرکه سیب در بسیاری از داروهای خانگی استفاده می شود و دارای مزایای سلامتی زیادی است. یکی از آنها تسکین خارش گلواست. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به ۸ گرم آب داغ اضافه کرده و به آرامی حل کنید.در صورت تمایل می توانید یک قاشق غذاخوری عسل به نوشیدنی اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود. اگر شما طعم عسل را دوست ندارید، شربت افرا گزینه مناسبی است.

درمان خارش گلو با روشهای خانگی

ترب کوهی را امتحان کنید

در روسیه، یک داروی خانگی محبوب برای تسکین گلو درد، شامل نوشیدن یک ترب کوهی است. در یک لیوان ، یک قاشق غذاخوری ترب کوهی خالص (گیاه، نه سس) را با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری میخک ترکیب کنید. لیوان را با آب داغ پر کنید، هم بزنید تا خوب مخلوط شود، سپس به آرامی بنوشید.

از رطوبت ساز استفاده کنید

 زندگی کردن یا خوابیدن در یک محیط بسیار خشک می تواند باعث شود که گلو شما دچار کمبود آب و خارش شود. قرار دادن یک مرطوب کننده در محل زندگی یا اتاق خواب شما باعث بازگشت رطوبت به هوا شده و به تسکین خارش گلو کمک می کند.اگر نمی خواهید در رطوبت ساز بخرید، می توانید با قرار دادن یک کاسه بزرگ آب در زیر رادیاتور یا با نگه داشتن گیاهان در فضای زندگی خود به همان نتیجه برسید.

درمان خارش گلو با روشهای خانگی

آب بیشتری بنوشید

 کم آبی بدن یکی از شایع ترین دلایل خارش گلو است، زیرا گلو شما خشک می شود و مخاط کافی برای روغن کاری و محافظت از بافت حساس وجود ندارد. سعی کنید روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید و مقدار زیادی چای سبز و گیاهی بنوشید. نوشیدن آب به ویژه در صورت ابتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی بسیار مهم است، زیرا تمایل دارید مایعات زیادی را از طریق عرق (از تب) و مخاط (از عطسه ) از دست بدهید.

منابع

How to Soothe an Itchy Throat