پرستاری پیشرفته عنوان مقاله ما است. در این مقاله به برخی از تخصص های پرستاران پیشرفته می پردازیم.

این مقاله در ادامه مقالات حقوق پرستاران در ایران، انتظارات شغلی پرستاران، مزایای شغل پرستاری، قوانین ثبت گزارش پرستاری، ویژگی های گزارش نویسی پرستاری ۱ و ۲، گزارش نویسی پرستاران، آموزش های پرستاری، مقاطع تحصیلی رشته پرستاری، فرصت های آموزش پرستاری و ملزومات آموزش پرستاری ارائه می گردد.

تعریف پرستاران پیشرفته

ممکن است برخی از پرستاران با اخذ مدرک تحصیلات تکمیلی شغل خود را گسترش دهند تا با مراجعه به دریافت مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا، آموزش بالینی خود را طی کنند. این پرستاران را پرستاران ثبت نام شده پیشرفته (APRN) می نامند. با این وجود، برای رونق بخشیدن، بسیاری از RN ها دارای گواهینامه های اضافی می شوند و سراغ یک مدرک پیشرفته می روند و در یک حوزه خاص پرستاری تخصص می یابند.

برخی از تخصص های پرستاران پیشرفته

پزشک پرستار (NP)

این پزشکان پیشرفته در تخصص های مختلفی کار می کنند و مراقبت کاملی را به بیماران ارائه می دهند. بسته به صدور مجوز خود، آنها قادر به ارائه مراقبت های اولیه و پیشگیرانه، تشخیص و معالجه و تجویز داروهای خاص هستند. تخصص های پزشک پرستار ممکن است شامل مراقبت های حاد، سلامت بزرگسالان، سلامت خانواده،  جراحی شناسی، سلامت نوزادان، آنکولوژی، سلامت کودکان، بهداشت روانی و سلامت زنان باشد. پزشکان پرستار در مراکزی مانند بیمارستان ها، خانه های سالمندان، درمانگاه ها و مراکز خصوصی مراقبت از بیماران را انجام می دهند.

متخصص پرستار و ماما (CNM)

 این پرستاران با تجربه پیشرفته قادر به مراقبت از زنان و زایمان و زنان در معرض خطر هستند. آنها ممکن است در مراکزی مانند بیمارستان ها، مراکز زایمان و خانه های بیمار فعالیت داشته باشند.

پرستاری پیشرفته

متخصص بیهوشی ثبت نام شده در پرستار (CRNA)

 این پرستاران با تجربه پیشرفته بیهوشی را برای جراحی یا انجام روشهای خاص به بیماران ارائه می دهند.

متخصص پرستاری بالینی (CNS)

 متخصصان پرستاری بالینی در زمینه تمرین پرستاری، ممکن است در بسیاری از محیط ها مانند بیمارستان ها، درمانگاه ها، خانه سالمندان، دفاتر و بخش های مختلف جامعه کار کند.

این تخصص های پرستاری همگی در خدمت بیماران در محیط های درمانی هستند.

منابع

?What can I expect from a nursing career