پرستاران و بیماری کرونا عنوان مقاله است. این مقاله به شما کمک می کند با شغل پرستاری و چگونگی حضور آنها به عنوان مدافعان سلامت در خط مقدم جبهه سلامت آشنا شوید.

مطالعه این مقاله را به دنبال مطالعه مقالات انواع گزارشات پرستاری، پرستاری عمومی، وظیفه مهم پرستاران،انواع پرستاری، پرستاری پیشرفته، انواع مدرک پرستاری، حقوق پرستاران در ایران، انتظارات شغلی پرستاران، مزایای شغل پرستاری، قوانین ثبت گزارش پرستاری، ویژگی های گزارش نویسی پرستاری ۱ و ۲، گزارش نویسی پرستاران، آموزش های پرستاری، فرصت های آموزش پرستاری و ملزومات آموزش پرستاری پیشنهاد می کنیم.

معرفی شغل پرستاری

یکی از ارزشمندترین مشاغل در حوزه پزشکی و درمان شغل پرستاری می باشد. برخلاف گذشته که تصور می شد کار پرستار تنها تزریقات وکمک های اولیه است، امروزه عموم مردم به این امر اذعان دارند که  پرستار مسئول پذیرش، آماده سازی، مراقبت و حمایت‌های روحی، جسمی و اجتماعی بیمار است و در تیم مراقبت های بهداشتی و درمانی پرستاران جایگاه ویژه ای دارند.

وظایف پرستار

  • کنترل وضعیت بیماران
  • مراقبت از بیمار مطابق دستورات پزشکان
  • دادن اطلاعات لازم به بیماران و همراهانشان در مورد بیماری
  • راهنمایی در مورد نحوه برخورد با بیماری و مراقبت از بیمار

کرونا ویروس

COVID-19 نوعی از ویروس است که قبلاً در انسان شناخته نشده بود. این ویروس نخستین بار در ووهان واقع در استان هوبی کشور چین شناسایی شد. از آن زمان به طور گسترده در چین گسترش یافته و سپس در چندین کشور دیگر شناسایی شد. ویروس COVID-19 با کروناویروس خفاش مرتبط است. با گذشت زمان اطلاعات بیشتری در مورد شیوع و انتشار COVID-19، شدت آن و سایر ویژگیهای مرتبط با این ویروس بدست آمده است. تحقیقات اپیدمیولوژیک و بالینی در حال انجام است. شیوع عفونت های جدید ویروس کرونا در بین مردم همیشه یک نگرانی برای بهداشت عمومی بوده است. اما شرایط به سرعت در حال بهتر شدن است.

پرستاران و بیماری کرونا
پرستاران و بیماری کرونا

پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت

جنگ همیشه بین کشور‌ها نیست و رزمندگان همیشه مدافعان مرزهای کشور نیستند. بلکه در وضعیت کنونی جنگ بین سلامتی و ویروس کروناست و رزمندگان این میدان جنگ، پرستاران و پزشکان هستند.

پرستاران با کمترین تجهیزات و امکانات، جان خود را بر کف گرفته اند و برای حفظ سلامتی مردم با این ویروس منحوس می جنگند. لباس جنگی آنها، لباس های مخصوص ضد ویروس کرونا است که جان آنها را ایمن نگه دارد، اما گاهی اوقات به دلیل حجم بالای مراجعه کنندگان و فشار کاری بالا،این لباس ها هم جواب گو نیستند و احتمال دارد که پرستاری در حین انجام مراقبت های پزشکی مبتلا به این بیماری گردد.

COVID-19 – Frequently asked questions