پرستاری نظامی عنوان مقاله ما است. در این مقاله تعریفی ازاین رشته و وظایف پرستاران نظامی و مزایای این شغل را به صورت مختصر توضیح می دهیم. این مقاله در ادامه مقاله های ماما پرستار، پرستار بیهوشی و تفاوت متخصص بیهوشی با پرستار بیهوشی ارائه می گردد.

پرستاری نظامی چیست

پرستاری نظامی شباهت های زیادی با پرستاران غیرنظامی دارد،  که در آن هدف مشترک معالجه بیماران و ارتقاء بهزیستی آنها است.

با این حال، پرستاری نظامی یک شغل تحت شرایط کاملاً متفاوت است.

پرستاران نظامی ممکن است در داخل کشور یا در کشورهای خارجی کار کنند. معمول ترین مکان ها برای کار پرستاران نظامی شامل پایگاه های نظامی، بیمارستان های نظامی و درمانگاه ها است. این پرستاران همچنین ممکن است در بیمارستانها یا مراکز درمانی در کنار پرسنل مستقر ارتش در هنگام حوادث طبیعی یا زمان جنگ مشغول به کار شوند. پرستاران نظامی می توانند در محیط های بالقوه خطرناک مانند مناطق جنگی فعالیت کنند و در شرایط بسیار استرس زا کار کنند.

پرستاران نظامی نیز باید برخلاف خواسته های عاطفی، کار در شرایط جنگ آمادگی لازم را داشته باشند. این حرفه همچنین با دسترسی به مزایای مراقبت های بهداشتی، تحصیلات و فرصتی برای بالا رفتن به رتبه های بالاتر برخوردار می شود.

وظایف پرستار نظامی

پرستاران نظامی مسئولیتهای مشابه پرستاران سنتی را در بیمارستانها یا مراکز سرپایی انجام می دهند.

به محض ورود به منطقه تعیین شده، پرستاران نظامی می توانند با سرپرستان مستقیم خود تماس بگیرند و در یک مکان خاص مراقبت کنند. اگر پرستاران به کار در بیمارستان یا کلینیک محول شوند،  مسئولیت های مشترک شامل ارزیابی بیمار، داروهای تجویزی و کار با سایر متخصصین مراقبت های بهداشتی است.

پرستاری نظامی

مزایای پرستار نظامی

فواید تبدیل شدن به یک پرستار در ارتش بی شمار است. از ابزارهای لازم برای پیشرفت شغلی و ادامه آموزش و رشد برخوردار می شوید.

مزایای این شغل عبارتند از:

  • فرصت هایی برای ادامه تحصیل و تخصص های بالینی
  • بیمه پزشکی، دندانپزشکی
  • زندگی کم هزینه یا بدون هزینه
  • برنامه بازنشستگی سخاوتمندانه
  • کمک هزینه مسکن
  • کمک هزینه غذایی
  • ۳۰ روز تعطیلات با حقوق سالانه

میزان کمک هزینه مسکن و کمک هزینه غذایی شما به رتبه شما بستگی دارد.

منابع

?What is Military Nursing