پرستار ارتوپدی عنوان مقاله ما می باشد. در این مقاله به شرح وظایف پرستار ارتوپدی و نحوه ی تبدیل شدن به پرستار ارتوپدی پرداخته شده است.

این مقاله در ادامه ی مقالات سایت آموزش پرستاری خدمت شما ارائه می شود و مطالعه مقالات مشاغل پرستاران دارای مدرک دکترا، پرستاری طب سنتی، پرستاری تخصی کودکان۱ و ۲ توصیه می گردد.

یکی از شاخه های تخصصی پرستاری، پرستاری ارتوپدی می باشد. پرستاران ارتوپدی (به انگلیسی: Orthopedic Nursing) در حوزه ی درمان بیماریهای اسکلتی_عضلانی تخصص دارند و در تشخیص بیماری یا شکستگی به دکتر یاری می رسانند. همچنین وظیفه ی مهم آنها آموزش به بیمار و خانواده های آنها در خصوص پیشگیری، شناخت علائم و درمان بیماریهای اسکلتی و عضلانی می باشد.

وظایف کلی

یک پرستار ارتوپدی به بیماران دارای مشکلات اسکلتی عضلانی از جمله استخوان شکسته، آرتروز، پوکی استخوان، تعویض مفصل و سایر آسیب ها و بیماری ها کمک می کند. این اغلب شامل کمک به جراحی های ارتوپدی و همچنین پیگیری در طول بهبود می شود تا اطمینان حاصل شود که بیماران به درستی قدرت و دامنه حرکتی خود را به دست می آورند. علاوه بر این، پرستاران ارتوپدی برای مبتلایان به ریخته گری، کشش و سایر اقدامات درمانی برای کسانی که از مشکلات اسکلتی-عضلانی رنج می برند، آموزش می بینند و غالباً بیماران را به روشهای کاهش علائم و جلوگیری از صدمات بیشتر آموزش می دهند.

پرستار ارتوپدی
پرستار ارتوپدی

نحوه ی تبدیل شدن به یک پرستار تخصصی

برای به دست آوردن تجربه، پرستارانی که در مراقبتهای ویژه، اورژانس، جراحی یا سایر موارد قابل استفاده کار کرده اند، آماده کار در تخصص ارتوپدی خواهند بود.

همچنین دوره های آموزش مداوم مربوط به ارتوپدی وجود دارد از جمله؛

  • دوره های تخصصی در زمینه مراقبت از پوکی استخوان
  • مراقبت از استئوآرتریت 
  • ترومای بدن

که می تواند برای کسانی که علاقه مند به ورود به این رشته هستند، مفید باشد. 

Orthopaedic Nurse