تبدیل شدن به پرستار مراقبت ویژه عنوان مقاله ماست. در این مقاله با روش هایی که یک شخص می تواند تبدیل به یک پرستار مراقبت های ویژه شوید آشنا می شوید. این روش ها می تواند هم از نظر تحصیلاتی و کسب مدرک باشد و هم از لحاظ آمادگی روحی و روانی که یک پرستار بخش مراقبت های ویژه باید داشته باشد.

این مقاله در ادامه ی مقالات مسئولیت های پرستار مراقبت های ویژه، انتخاب کادر پرستاری شرایط کرونا، بخش پرستاری مقابله با کرونا و معرفی مدیریت منابع انسانی پرستاری کرونا آمده است.

مقدمه

یک پرستار مراقبت های ویژه مراقبت های ویژه ای را برای بیماران در بخش های مراقبت ویژه بیمارستانی انجام می دهد که بیماران بسیار شدید یا مجروح را معالجه می کنند. برای انجام کارآمد در این موقعیت، متخصصان مراقبت های ویژه نیاز به آموزش های تخصصی دارند.

شرایط روحی پرستار بخش مراقبت ویژه

در حالی که آموزش برای این نوع کار پرستاری ضروری است، اما پرستار مراقبت های ویژه باید دارای روحیه مناسب باشد. او باید با سر و صدا و با اعتماد به نفس، با توانایی تحمل فشارهای جسمی و روحی روبرو شود. در حقیقت، پرستار مهم نیز باید در هنگام استرس توانایی تصمیم گیری های حیاتی را داشته باشد. پرستاران مراقبتهای ویژه، که همچنین به عنوان “پرستاران بخش مراقبت های ویژه” (ICU) نیز شناخته می شوند، باید مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشند و خود با هر فرهنگ و سابقه ای بتوانند با بیماران در هر سنی همکاری کنند.

تبدیل شدن به پرستار مراقبت ویژه
تبدیل شدن به پرستار مراقبت ویژه

واقعیت تلخ بخش مراقبت های ویژه

پرستاران بخش مراقبت های ویژه در اغلب موارد با واقعیتی سخت روبرو هستند. بسیاری از آنها قادر نخواهند بود بیماران خود را به سلامتی بازگردانند. در حقیقت، بیمار ممکن است در حالی که در بخش مراقبت های ویژه در حال بهبود است فوت کند. در طول حرفه خود، پرستاران مراقبتهای ویژه ممکن است بارها و بارها مرگ بیمار را تجربه کنند که این امر می تواند بر سلامت روان خود پرستار تأثیر بگذارد. این نوع استرس عاطفی می تواند کشنده و دلهره آور باشد، اما فرد مناسب برای این شغل ممکن است کار خود را به عنوان یک پرستار مراقبت های ویژه و حرفه ای بسیار پر ارزش بداند. 

Critical Care Nurse