پرستار خود بودن علیه کرونا ویروس عنوان مقاله ی ما می باشد. شما در این مقاله با یک سری دستورالعمل برای مراقبت علیه این بیماری آشنا می شوید. مطالعه ی مقالات دیگرمان را به شما توصیه می کنیم.

این مقاله در ادامه ی مقالات مراقبت های پرستاری کرونا و روش های پیشگیری و محافظت در برابر بیماری COVID-19 آمده است. مطالعه ی این مقالات نیز برایتان مفید خواهد بود.

مقدمه

خود مراقبتی عملی است که در آن هر کس از دانش، مهارت ها و توانایی های خود به عنوان منبعی استفاده می کند تا به طور مستقل وضعیت سلامتی خود را بهبود بخشد. روند مراقبت از خود همچنین می تواند شامل مشاوره و گرفتن دستورالعمل های تخصصی یا غیر تخصصی از دیگران باشد. علاوه بر این، دستورالعملهای مربوط به مراقبت از خود می توانند به عنوان روشهای کاربردی برای کاهش پیشرفت COVID-19 و بهبود آن باشند.

هشدار مهم: طبق توصیه های اخیر WHO و همچنین به دلیل گسترش سریع COVID-19، افراد باید در خانه بمانند و از دستورالعمل های خودمراقبتی پیروی کنند.

دستورالعمل مراقبت از خود برای افرادی که نیازی به بستری شدن در برابر بیماری کروناویروس ندارند

طبق یافته های این مطالعه ، دستورالعمل های مراقبت از خود برای افرادی که نیازی به بستری برای COVID-19 ندارند در ۱۵ دسته اصلی مشخص شد.

خود مراقبتی یا پرستار خود بودن علیه کرونا ویروس
خود مراقبتی یا پرستار خود بودن علیه کرونا ویروس
دستورالعمل مراقبت از خود
  1. در خانه بمانید.
  2. از یک اتاق جداگانه استفاده کنید.
  3. تهویه اتاق مناسب باشد یعنی دارای پنجره باشد.
  4. شستن منظم دست با صابون و آب
  5. برای شستشو از الکل استفاده کنید.
  6. از حیوانات خودداری کنید.
  7. فاصله استاندارد (۱.۵ متر) با دیگران را رعایت کنید.
  8. بهداشت تنفسی
  9. نظارت بر تب و علائم تنفسی
  10. نسبت به آخرین اطلاعات در مورد این بیماری به روز باشید.
  11. حما از ماسک استفاده کنید.
  12. تمام سطوح لمسی را تمیز کنید
  13. تماس با مراکز درمانی در صورت تشدید وضعیت
  14. جداسازی زباله های بیمار
  15. وسایل شخصی جداگانه

علاوه بر این ، بررسی مقالات و گزارشات نشان داد که WHO و CDC بیشترین دستورالعمل ها و توصیه های مربوط به مراقبت از خود را برای افرادی که نیازی به بستری ندارند ارائه دادند. به بیمار و خانواده آنها باید آموزش مداوم ارائه شود و نظارت باید در طول مدت مراقبت از خانه ادامه پیداکند. به عبارتی زمانی که افراد در خانه قرنطینه می شوند نباید به حال خود رها شوند و باید از آنها پرستاری شود و تحت کنترل مراکز درمانی باشند.

منابع

Self-Care Instructions for People Not Requiring Hospitalization for Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)