مراقبت های پرستاری سالمندان چه مواردی را در بر می گیرد؟

پرستاری سالمندان از دیگر خدماتی است که در تمامی کشورها به افراد ناتوان ارائه می شود. به واسطه این پرستاران سلامت جسمی و ذهنی سالمندان که از فردی به فرد دیگر متفاوت است تقویت می شود. از ملزومات ورود به این حرفه داشتن صبر و بردباری است. به عبارتی، افراد باید از توانایی و مهارت فوق العاده ای برای نگهداری از سالمندان برخوردار باشند.

پیرامون پرستاری سالمندان برخی اصول و ضوابط وجود دارد که عبارتند از:

·        انتخاب پرستار سالمند باید بر اساس شرایط، سن، بیماری سالمند تعیین شود.

·        چنانچه سالمند بیماری خاصی داشته باشد باید از پرستار متخصص و مجرب در این زمینه استفاده شود.

·        مراقبت از سالمند با بهره گیری از پرستاری سالمندان می تواند در افزایش روحیه آنها نقش بسزایی ایفا نماید.

·        پرستار سالمند دارای وظایف و مسئولیت های زیادی نظیر تزریق ها، مصرف داروها، ارائه خدمات پزشکی و مراقبتی به سالمندان و… می باشد.

·        گرفتن پرستار سالمند سبب می شود خانواده سالمند آرامش خاطر داشته باشند و زندگی آنها سرشار از آرامش باشد.

·        پرستاری سالمندان باید به واسطه افرادی انجام شود که دلسوز، مهربان و قابل اعتماد باشد. این افراد باید از نظر شخصیتی و جسمی قوی باشند تا بتوانند برخی کارهای سنگین را به خوبی انجام دهند.

نکته: افرادی که علاقه مند به این حرفه هستند باید آموزش های لازم را پشت سر بگذرانند. آموزش های مراقبتی شامل مراقبت های مختلف برای سالمندان است. داشتن مدرک و مجوز برای این پرستاران الزامی است.

پرستاری سالمندان

نکات مهم پیرامون پرستاری سالمندان:

در پاره ای از اقوات سالمند تحت نظارت و کنترل مراکز درمانی است. از این رو، برای نگهداری و مراقبت از آنها باید از پرستارانی استفاده شود که وقت و زمان کافی برای انجام وظایف خود دارند. بنابراین، پرستاری‌سالمندان علاوه بر کمک به سالمند به خانواده آنها نیز کمک می کند و مسئولیت آنها را تا حدودی کاهش می دهد.

در نهایت، افرادی که در پی یافتن پرستاری متخصص و توانمند برای سالمند هستند باید در اولویت نخست علاقه وی به این حرفه را در نظر بگیرند. سپس مدرک تحصیلی و سابقه کاری او را مورد اهتمام خود قرار دهند.