آشنایی با پرستاری روان:

رشته پرستاری روان یکی از گرایش های پرکاربرد رشته پرستاری است. این رشته در سالیان اخیر به عنوان یکی از رشته های پرطرفدار و مستقل شناخته شده است. در خلال این رشته موثرترین مراقبت های بهداشتی و درمانی به افراد ارائه می شود. بنابراین بیمارانی که با برخی اختلالات روحی و روانی مواجه هستند می توانند به این پرستاران مراجعه کنند.

لازم به ذکر است بدانید شرط نخست علاقه مندان برای ورود به این رشته، برخورداری از سلامت جسمی و ذهنی است. دانش آموختگان این رشته باید علوم متعدد را فرا گیرند تا بتوانند در برخورد با بیمار راهکارهای مناسبی را به مددجویان ارائه دهند.

اهمیت پرستاری روان:

همانطور که میدانید رشته پرستاری روان نقش بسیار زیادی در حفظ و ارتقای سلامت جامعه ایفا می کند. دانشجویان این رشته با ارتقای مهارت ها و ارتباطات انسانی می توانند به وظایف خود جامه عمل بپوشانند. هدف اصلی ارائه این رشته خدمت رسانی به مددجویان است که به اختلالات و ناتوانایی هایی دچار شده اند.

رسالت اصلی این رشته آموزش و تربیت دانش آموختگانی است که به این حرفه علاقه مند هستند. این افراد علاوه بر علاقه، ماهر و توانمند و متعهد می باشند. به گونه ای که با تکیه بر دانش خود در راستای تامین نیازهای جسمی، ذهنی، روانی مددجویان تمامی تلاش خود را به کار می گیرند.

پرستاری روان
نکات مهم پیرامون پرستاری روان:

رشته پرستاری‌روان در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. دانشجویان پس از اخذ مدرک مربوطه می توانند در زمینه های پژوهشی، آموزشی، خدماتی و مدیریتی مشغول کار و فعالیت شوند.

به طور کلی، فارغ التحصیلان رشته پرستاری‌روان در پایان دوره آموزشی خود می توانند برخی اقدامات را انجام دهند:

·        تحقیق و توسعه راهکارهای مراقبت های روان پرستاری

·        تدریس در زمینه های مرتبط با این رشته

·        بهینه نمودن خدمات روان پرستاری

·        ارائه مشاوره های مناسب به افراد در زمینه روش های درمانی و مراقبتی

·        سرپرست و مدیریت بخش های مختلف درمانی

افرادی که علاقه مند به این رشته هستند باید دوره های آموزشی مربوط به این رشته را پشت سر بگذرانند.