پرستاری اورژانس و نکات مربوط به آن:

یکی از گرایش های رشته های پرستاری تخصصی، پرستاری اورژانس است. در خلال این رشته پرستاران مراقبت های درمانی را به بیماران و آسیب دیدگان ارائه می دهند. این پرستاران از چنان توانایی و مهارت هایی برخوردار هستند که می توانند در شرایط حساس مشکلات بیماران را به خوبی تشخیص و شناسایی نمایند.

لازم به ذکر است بدانید افرادی که در این حرفه مشغول فعالیت هستند باید دارای مدرک علمی معتبر باشند. از مهمترین ویژگی های این افراد برخورداری از سلامت جسمی، ذهنی و روحی مناسب است. همچنین علاقه مند بودن افراد به این رشته می تواند در درجه موفقیت آنها تاثیر بسزایی داشته باشد.

اهمیت پرستاری اورژانس:

با توجه به محبوبیت و مقبولیتی که رشته پرستاری اورژانس در میان افراد دارد دانش آموختگان این رشته باید آموزش های لازم را پشت سر گذراند. این افراد باید از مهارت های ارتباطی و کلامی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

شایان ذکر است بدانید این رشته تحصیلی دارای اهمیت زیادی است. هدف از ارائه آن، تربیت پرستاران آگاه و توانمندی است که بتواند خدمات پرستاری را در تمامی شرایط به بیماران ارائه دهند. این پرستاران با به کارگیری راهکارهای مناسب و صحیح می توانند روند بازسازی سلامت افراد را ارتقا بخشند.

پرستاری اورژانس
نکات مهم پیرامون پرستاری اورژانس:

·        افرادی که مدرک پرستاری اورژانس را در اختیار دارند باید حداقل دو سال سابقه کار پرستاری داشته باشند. پس از آن می توانند در بیمارستان ها و مراکز درمانی مشغول کار شوند.

·        این پرستاران باید از چنان توانایی برخوردار باشند تا بتوانند موقعیت های بحرانی را به خوبی شناسایی کنند.

·        مهمترین وظیفه این پرستاران ارزیابی مشکلات سلامت مددجویانی است که با بحران های متعدد مواجه شده اند.

·        افراد پس از اخذ مدرک تحصیلی پرستاری اورژانس می توانند در زمینه های متعدد نظیر مراقبتی، آموزشی، پژوهشی، مدیریتی مشغول فعالیت شوند.

نکته: چنانچه افراد تمایل به تحصیل در این رشته را دارند می توانند در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به تحصیل نمایند.