آشنایی با بازار کار رشته پرستاری:

رشته پرستاری از شاخه های مهم و پرکاربرد علوم پزشکی است. این رشته با تکیه بر دانش آکادمیک و مهارت های لازم، برخی مراقبت ها را به گروه های مختلف جامعه ارائه می دهد. هدف اصلی این رشته حفظ سلامت جسمی، روانی و اجتماعی است. به همین سبب، بازار کار رشته پرستاری روز به روز با گسترش چشمگیری مواجه می باشد.

شایان ذکر است بدانید علاقه مندان به رشته پرستاری باید در وهله نخست بتوانند بیماری ها را درمان کنند. این افراد باید تمامی آموزش های لازم را به خوبی پشت سر بگذارند. تا بتوانند وظایف و مسئولیت های خود را به طور صحیح انجام دهند. فعالیت در این رشته مستلزم کسب مدرک تحصیلی معتبر می باشد.

اهمیت بازار کار رشته پرستاری:

یکی از رشته هایی که در آن ضمانت شغلی وجود دارد، رشته پرستاری است. به گونه ای که فارغ التحصیلان پس از اخذ مدرک بلافاصله در مراکز مختلف درمانی فعالیت خود را اغاز می کنند. نکته قابل توجه این است که علت اصلی اهتمام دانش آموختگان، بازار کار رشته پرستاری است. به گونه ای که افراد می توانند در نهایت در مراکز مختلف درمانی نظیر بیمارستان ها، مراکز درمانی، درمانگاه ها و… مشغول کار شوند.

نکته قابل توجه این است که پرستار می تواند بر اساس مدرک و مقطع تحصیلی خود بازار کار مناسبی داشته باشد. به هر اندازه مقطع تحصیلی بالاتر باشد، پست و سمت فرد نیز ارتقا می یابد.

بازار کار رشته پرستاری
نکات مهم پیرامون بازار کار رشته پرستاری:

پیرامون بازار کار رشته پرستاری برخی نکات وجود دارد که عبارتند از:

·        مقاطع تحصیلی رشته پرستاری کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری است.

·        افراد می توانند متناسب با مقاطع فوق برخی سمت ها نظیر پرستار شیفت، سوپروایزر بالینی، سوپروایزر آموزشی، ریاست بیمارستان و… را بر عهده بگیرند.

·        بازارکار رشته پرستاری تنها محدود به اماکن درمانی نیست بلکه پرستاران می توانند به صورت خصوصی و در منزل خدمات خود را به بیماران ارائه دهند.

·        با داشتن مدرک تحصیلی چنانچه افراد مایل باشند می توانند به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند و از حقوق و مزایای بالایی بهره مند شوند.