رشته پرستاری و کاربرد آن:

رشته پرستاری رشته ای پر متقاضی است که افراد زیادی به آن گرایش دارند. این رشته زیر مجموعه ای از رشته علوم تجربی است که دارای گرایش های متعدد و پرکاربرد می باشد. افرادی که تمایل به انتخاب این رشته دارند باید از سلامت ذهنی و جسمی برخوردار باشند تا بتوانند مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

شایان ذکر است بدانید پیش از انتخاب این رشته افراد باید با روحیات خود آشنا باشند. این رشته دارای برخی دشواری هاست و به همین سبب علاقه مندی افراد می تواند در تسهیل آن نقش بسزایی داشته باشد. همچنین بازار کار مناسب این رشته سبب محبوبیت آن می شود.

اهمیت رشته پرستاری:

همانطور که میدانید رشته پرستاری از جمله رشته هایی است که امکان ادامه تحصیل در آنها تا مقطع دکتری فراهم می باشد. استخدام پرستار در بیمارستان و مراکز درمانی بر اساس سطح تحصیلات آنها انجام می شود.

نکته قابل توجه این است که دلیل اهمیت این رشته، بهبود و ارتقای سلامت افراد و جامعه است. به عبارتی، این رشته به دانشی گفته می شود که به افراد و دانش آموختگان نحوه انجام فعالیت های مراقبتی و درمانی را می آموزد. این مراقبت ها کاملا تخصصی است و با رشته پزشکی مرتبط و منسجم می باشد.

رشته پرستاری
نکات مهم پیرامون رشته پرستاری:

رشته پرستاری یکی از مهمترین رشته های تحصیلی در حوزه بهداشت و درمان است. در صورت نبود این رشته خلل و آسیب جدی در نظام درمان ایجاد خواهد شد. افرادی که دارای مدرک تحصیلی پرستاری هستند پس از اخذ مدرک می توانند در نقش های متعدد مراقبتی، حمایتی، درمانی، مشورتی، مدیریتی و … مشغول شوند.

نکته قابل توجه این است که این رشته دارای برخی مزایا و معایب است. که عبارتند از:

مزایا:

بازار کار خوب و مناسب

درآمد بالا

رشد و تعالی شخصیتی

معایب:

فشار کاری بالا

فشار روحی و روانی بالا

دشواری هماهنگی بین کار و زندگی