آشنایی با جزوه زبان و نکات مربوط به آن:

یکی از دروس مهم و کاربردی در رشته پرستاری، زبان انگلیسی است. این درس به دو شیوه کتاب و جزوه زبان به دانشجویان ارائه می شود. دانش آموختگان رشته پرستاری باید بدانند تسلط آنها بر این جزوه ها امری الزامی است. چرا که در این حرفه تمامی امراض، روش های درمان و نام داروها به زبان انگلیسی موجود است.

لازم به ذکر است بدانید حفظ سلامتی و بهبودی افراد مسئله ای مهم و اساسی است که در تمامی دوره ها مورد اهتمام قرار گرفته است. افرادی که علاقه مند به علوم پزشکی و پرستاری هستند باید این زبان را به خوبی فرا بگیرند تا بتوانند وظایف و مسئولیت های خود را به درستی انجام دهند.

اهمیت جزوه زبان:

از آنجایی که مطالعه کتب زبان انگلیسی برای افراد امری دشوار است اساتید این درس، تلاش کرده اند تا مطالب را در قالب جزوه زبان گردآوری کنند. هدف اصلی از طراحی و ارائه این جزوات سهولت در یادگیری و کسب آموزش و تخصص می باشد.

امروزه اهمیت جزوه های زبان در تمامی عرصه های شغلی بر هیچکس پوشیده و مخفی نیست. به همین سبب یادگیری زبان به صورت تخصصی و عمومی برای دانش آموختگان این رشته مهم و ضروری تلقی می شود. یکی از برجسته ترین دلایل اهمیت زبان در این حیطه، برقراری ارتباط و تعامل پرستاران با بیمارانی است که دارای زبان و فرهنگ مختلف هستند.

اهمیت جزوه زبان
نکات مهم پیرامون جزوه زبان:

همانطور که میدانید جزوه زبان مبتنی بر کاملترین و به روز ترین منابع انگلیسی است که می تواند در بیمارستان ها و مرکز درمانی کاربرد فوق العاده ای داشته باشد. تسلط بر این جزوه سبب می شود متقاضیان در مراکز درمانی کشورهای دیگر به آسانی مشغول کار و فعالیت شوند.

به طور کلی، ارائه جزوه‌زبان با برخی اهداف همراه است که مهمترین آنها عبارتند از:

·        تسلط پرستاران به این درس و جزئیات مربوط به آن

·        ایجاد امکان تعامل و ارتباط پرستاران و پزشکان با همکاران و بیماران کشورهای خارجی

·        ایجاد امکان مطالعه و استفاده از منابع علمی معتبر که در این زمینه گرداوری شده است.