آشنایی با کتاب پرستاری:

همانطور که  میدانید یکی از رشته های تحصیلی محبوب و پرکاربرد در ایران پرستاری است. افرادی که علاقه مند به تحصیل در این رشته هستند باید در ابتدا پیرامون منابع و کتاب پرستاری اطلاعاتی کسب نمایند. آگاهی از منابع این رشته می تواند در کسب موفقیت علاقه مندان نقش مهم و موثری ایفا نماید. اکنون به معرفی منابع اصلی رشته پرستاری می پردازیم.

·        درس داخلی جراحی: این درس از کتاب پرستاری، یکی از مهمترین دروس رشته پرستاری است. به گونه ای که از منابع مهم در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تلقی می شود. چنانچه دانشجویان می خواهند رتبه های عالی و برتر را کسب کنند باید جزئیات این درس را به خوبی فرا بگیرند.

·        درس پرستاری کودکان: این درس در آزمون کارشناسی ارشد رشته پرستاری در دو جلد ارائه می شود.

·        درس پرستاری سلامت جامعه: از منابع مهم کارشناسی ارشد پرستاری است. این درس اصول مهمی را به دانشجویان ارائه می دهد.

·        درس پرستاری مادران و نوزادان: زیر شاخه ای از کتاب پرستاری تحت عنوان پرستاری مادران و نوزادان، در دو منبع معتبر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر افراد مایل به پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد پرستاری هستند باید آنها را به خوبی مطالعه کنند.

·        درس بهداشت روان: این درس در منابع متعددی ارائه می شود و افراد باید بر تمامی آنها تسلط داشته باشند.

کتاب پرستاری

نکات مهم پیرامون کتاب پرستاری:

لازم به ذکر است بدانید کتاب پرستاری در دو نوع تستی و تشریحی گردآوری می شود. این کتاب ها توسط اساتید مجرب و مطرح نوشته می شوند. به منظور اطمینان از این منابع علمی باید این کتاب ها با تایید وزارت بهداشت همراه باشند.

استفاده از کتاب های پرستاری برای متقاضیان رشته پرستاری دارای امتیازاتی است. برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

·        مطالب و مباحث را در آخرین نسخه آن به دانشجویان ارائه می دهد که این مسئله در قبولی علاقه مندان سهم بسزایی ایفا می کند.

·        کتاب های پرستاری اغلب به واسطه اساتیدی گردآوری شده که خود طراحان سوال این رشته هستند.

نکته: چنانچه افراد میخواهند در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری رشته پرستاری پذیرش شوند باید در ابتدا به دنبال موسسات تخصصی باشند. سپس منابع و کتاب‌پرستاری را از مراکز معتبر تهیه و خریداری نمایند.