صفر تا صد پرستاری بزرگسالان و سالمندان:

در ابتدا لازم است بدانید درس پرستاری بزرگسالان و سالمندان، یکی از دروس تخصصی و مهم دانشکده علوم پزشکی است. این درس در مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری ارائه می شود. عنوان و موضوع اصلی این درس به بررسی برخی مفاهیم نظیر اصطلاحات و مفاهیم بنیادی بیماری های عفونی واگیردار و غیر واگیردار و همچنین بررسی و شناخت مددجویان مبتلا به بیماری های عفونی واگیر و غیر واگیر می پردازد.

لازم به ذکر است بدانید روش ارائه و تدریس این درس به صورت سخنرانی همراه با پرسش و پاسخ است. در خلال این درس دانشجو مهارت ها و راهکارهای لازم را به منظور درمان بیماری های بزرگسالان و سالخوردگان فرا می گیرد.

اهمیت پرستاری بزرگسالان و سالمندان:

در کشور ایران با رشد و افزایش تعداد سالخوردگان نیاز به تسلط بر درس پرستاری بزرگسالان و سالمندان امری الزامی است. به عبارتی افرادی که علاقه مند به حرفه پرستاری هستند باید تمامی مهارت های لازم را در این زمینه به دست آورند تا بتوانند مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

شخصی که پرستاری سالمندان را بر عهده می گیرد باید دارای سلامت جسمی، ذهنی و روحی باشد. این افراد باید در انجام کارها صبور و دقیق باشند. چرا که مراقبت از این افراد کار نسبتا حساسی است و مستلزم تجربه و مهارت لازم می باشد.

پرستاری بزرگسالان
نکات مهم پیرامون پرستاری بزرگسالان و سالمندان:

چنانچه افراد مایل به تسلط بر پرستاری بزرگسالان و سالمندان هستند باید ابتدا در مراکز آموزش عالی مشغول تحصیل هستند. این افراد باید به این فعالیت علاقه مند باشند تا بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند. نکته قابل توجه این است که اخذ مدرک مربوطه برای این افراد امری ضروری است.

 به طور کلی، هدف اصلی از ارائه پرستاری بزرگسالان وسالمندان ایجاد توانایی در دانشجو به منظور ارائه مراقبت به بزرگسالان و سالخوردگان مبتلا به اختلالات قلب و عروق، تنفس و… می باشد. دانشجو در پایان این دوره برخی مهارت ها را کسب می کند که مهمترین آنها عبارتند از:

·        ارائه راهکارهای مهم و موثر برای تشخیص های پرستاری از پیشگیری تا توانبخشی

·        سامان دهی و مراقبت جامع پرستاری از سالخوردگان و بزرگسالان

·        تشخیص و شناسایی بیماری و علائم بیماری در مددجویان