همه چیز درباره پرستاری بزرگسالان و سالمندان:

یکی از زیر شاخه های مهم و برجسته رشته پرستاری، پرستاری بزرگسالان و سالمندان است. این درس در وهله نخست به منظور ایجاد توانایی و مهارت در دانشجو ارائه می شود. به گونه ای که با تکیه بر این مهارت ها بتوانند به سالمندان و بزرگسالان کمک کنند. نکته قابل توجه این است که این مهارت ها باید با اصول و استانداردها و موازین شرعی همخوانی داشته باشد.

لازم به ذکر است بدانید در برخی سنین بزرگسالان قادر به مراقبت از خود نیستند. لذا افراد متخصص و مجرب در این زمینه این مسئولیت را بر عهده خواهند گرفت. این افراد با بکارگیری راهکارها و روش های مهم و موثر می توانند به وظیفه و مسئولیت خود به خوبی عمل نمایند.

اهمیت پرستاری بزرگسالان و سالمندان:

همانطور که میدانید درس پرستاری بزرگسالان و سالمندان شامل مباحث متعددی است. در خلال این درس به دانشجو کمک می شود تا آموخته های خود را با مفاهیم و نظریه های پرستاری تلفیق نماید. تا بدین وسیله بتواند در زمان مراقبت از سالمندان این آموخته ها را اجرا کند.

این درس ابتدا به بررسی برخی مفاهیم نظیر تشریح و فیزیولوژی کلیه و سیستم ادراری می پردازد. سپس بیماری های شایع کلیه و مجاری ادراری، عوارض مراقبت های پرستاری، آموزش به بیمار و جامعه و… را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

پرستاری بزرگسالان و سالمندان
نکات مهم پیرامون پرستاری بزرگسالان و سالمندان:

شایان ذکر است بدانید از مهمترین امتیازات مطالعه درس پرستاری بزرگسالان وسالمندان ، ساماندهی مراقبت از مددجویان مبتلا به برخی اختلالات عفونی است. دانش آموختگان در انتهای این دوره تحصیلی می توانند بر برخی کارها نظیر تدابیر درمانی، مراقبت های پرستاری، آموزش به بیمار و…تسلط یابند و مهارت های لازم را در این زمینه کسب نمایند.

به طور کلی، هدف اصلی پرستاری بزرگسالان و سالمندان ، آشنا ساختن دانشجویان با اختلالات قلب عروقی است. به گونه ای که بزرگسالان و سالخوردگان مبتلا به این اختلال با کمک این افراد می توانند بیماری خود را درمان کنند.

نکته: نکته قابل توجه این است افرادی که به این حرفه علاقه مند هستند باید تمامی آموزش های لازم را در این زمینه سپری نمایند.