آشنایی با مفاهیم پایه پرستاری:

مفاهیم پایه پرستاری یکی از دروس مقطع ارشد رشته پرستاری است. در این درس مهارت ها و مفاهیمی به دانشجو ارائه می شود که می توانند در مراقبت از بیماران مفید و موثر واقع شوند. به عبارتی این درس به دانشجویان کمک می کند با یادگیری مفاهیم و کلیاتی پیرامون رشته پرستاری، راهکارهای مراقبت از بیماران را به خوبی فرا گیرند.

لازم به ذکر است بدانید تاکید این درس بر تقویت مهارت های تفکر در کاربرد و کارایی فرایند پرستاری می باشد. همچنین این درس به دانش آموختگان کمک می کند تا در جهت ارتقا و حفظ سلامت بزرگسالان و سالمندان مفید و موثر واقع شود.

اهمیت مفاهیم پایه پرستاری:

همانگونه که هر یک از زیر شاخه های رشته پرستاری با اهداف خاصی طراحی و ارائه می شود. هدف از درس مفاهیم پایه پرستاری آشنا ساختن دانشجویان با مفاهیم زیربنایی پرستاری است. به گونه ای که تمامی مباحث و مسائل مربوط به پرستاری به صورت ریشه ای و جزئی مورد بررسی قرار بگیرد.

از دیگر اهداف مهم این درس ایجاد توانایی و مهارت های لازم در علاقه مندان و دانشجویان این رشته است. به گونه ای که آموخته های خود را با مفاهیم و نظریات پرستاری تلفیق کرده. و به هنگام مراقبت از بیماران آنها را اجرا سازند.

 مفاهیم پایه پرستاری
نکات مهم پیرامون مفاهیم پایه پرستاری:

شایان ذکر است بدانید افرادی که می خواهند به اخذ واحد درسی مفاهیم پایه‌پرستاری اقدام نمایند. باید در ابتدا درس اصول و مهارت های پرستاری را گذرانده باشند. آشنایی با جزئیات و مباحث آن درس می تواند در مراقبت و درمان بیماران مبتلا به سرطان موثر واقع شود.

نکته قابل توجه این است که تدریس مفاهیم پایه‌پرستاری به شیوه سخنرانی و پرسش و پاسخ است. این درس دارای واحد عملی و نظری است که بر برخی نکات و مباحث نظیر مراقبت های پرستاری قبل از عمل جراحی، مراقبت های پرستاری پس از عمل جراحی، مراقبت های بهداشتی سالمندان و… تاکید فوق العاده ای دارد.