همه چیز درباره پرستاری بهداشت مادر و نوزاد:

یکی از دروس مهم کارشناسی ارشد رشته پرستاری، پرستاری بهداشت مادر و نوزاد است. این درس به عنوان زیربنای یک جامعه سالم در تمامی متون علمی و فرهنگی مطرح شده است. نکته قابل توجه این است که این درس بر پایه و اساس اصول علمی و قوانین اسلامی استوار می باشد.

برخی از مهمترین نکاتی که در این درس مورد بررسی قرار می گیرد عبارتند از: آسیب پذیری در دوران بارداری، مراقبت های پس از زایمان و…دانش آموختگان با تکیه بر این درس می توانند با استفاده از روش های گوناگون در دوره های مختلف به کودک و مادر کمک شایانی کنند و در حفظ سلامتی آنها نقش مهم و موثری ایفا نمایند.

اهمیت پرستاری بهداشت مادر و نوزاد:

لازم به ذکر است بدانید تمام تاکید درس پرستاری بهداشت مادر و نوزاد، بر حفظ سلامت مادر و نوزاد است. در این درس تکنیک ها و راهکارهایی ارائه شده که می تواند در روند سلامت آنها تاثیرگذار باشد. در خلال این رشته فرد باید آموزش های لازم را بگذراند تا بتواند مهارت های لازم را در این زمینه کسب نماید.

دانشجویان و دانش اموختگان که وارد این رشته شده برخی اهداف را دنبال میکنند که مهمترین آنها عبارتند از:

·        توانایی و مهارت در برقراری ارتباط  با مادر باردار و خانواده وی

·        کسب مهارت در تشخیص و شناسایی برخی اختلالات که ممکن است در بارداری رخ دهد.

·        انجام مراقبت های دوره بارداری

·        معاینه فیزیکی مادر و نوزاد

·        کسب مهارت های لازم در چک کردن نوزاد

پرستاری بهداشت مادر و نوزاد
نکات مهم پیرامون پرستاری بهداشت مادر و نوزاد:

یکی از نکات مهم که در خلال درس پرستاری بهداشت مادرونوزاد به آن توجه می شود. معاینات دقیق دوره بارداری است. پرستاران باید تغییرات فیزیکی و روانی مادر را به صورت مداوم بررسی کنند تا از بروز خطرات و آسیب ها به صورت جدی خودداری نمایند.

شایان ذکر است بدانید علاقه مندان به حرفه پرستاری بهداشت مادرونوزاد باید پیش از ورود به این حیطه آموزش های لازم را ببینند. این درس تخصصی است و تسلط بر آن می تواند منجر به ارتقای مهارت های پرستاران شود.