آشنایی با دیکشنری پزشکی تخصصی

در هیچ رشته دانشگاهی به اندازه پزشکی، یادگیری لغات زبان از دیکشنری پزشکی مورد نیاز نیست. تمام رشته های خانواده پزشکی ، به این امر محتاج هستند. اکثر رفرنس ها و کتب پزشکی زبان اصلی بوده و دانشجویان باید به عنوان زبان دوم به زبان انگلیسی و تعاریف پزشکی مسلط شوند. برای یادگیری این اصطلاحات درس یا واحد ترمینولوژی گذرانده می شود.

 اما عده ای در میان دسته های مختلف دیکشنری پزشکی نمی دانند کدام کتاب برای آنها مفید تر است. در سه مقاله مجزا، اقدام به معرفی انواع دیکشنری پزشکی و آنچه در آن بیان شده است پرداختیم.

بهتر است دانشجویان از پایه و ابتدای شروع درس به بررسی کتب دیکشنری پزشکی بپردازند، و اکثر تعاریف پزشکی را به خاطر بسپارند. برای این امر بسته به شرایط یادگیری خود می توانند، از کتب صوتی، کتب تصویری و یا کتب معمولی استفاده کنند.

۱- دیکشنری پزشکی، Quick medical dictionary

دیکشنری پزشکی

این کتاب به تمامی دانشجویان رشته پزشکی و پیرا پزشکی توصیه می شود. کسانی که به تازگی به دانشگاه وارد شده اند با تهیه این کتاب و مطالعه، می توانند در فهم مطالب از آن کمک بگیرند. علت توصیه تهیه این کتاب به دانشجویان تازه وارد، بخش آموزش لغات و اصطلاحات آن می باشد. در این کتاب علاوه بر ترجمه لغات، طریقه کنار هم قرار دادن لغات و ساخت اصطلاحات پزشکی نیز آموزش داده شده است.

۲- دیکشنری پزشکی، Betty Jones
دیکشنری پزشکی

یکی از جامع ترین کتب دیکشنری‌پزشکی که به پزشکان توصیه می شود. رفرنس بتی جونز می باشد. در این کتاب تعاریف و لغات پزشکی با دسته بندی راحت ذکر شده است. این دسته بندی بر اساس دستگاه ها و ارگان های بدن می باشد. استفاده از این کتاب بسیار راحت و لذت بخش است و به صورت عمیق و دسته بندی شده می توانید به فراگیری ارگان های بدن بپردازید.

۳- دیکشنری دامیز به زبان ساده

دیکشنری پزشکی

این کتاب به دانشجویان پزشکی و پرستاران برای یادگیری ساده لغات برای ورود به بحث ترجمه و ترمینولوژی توصیه می شود. سری کتاب های دامیز آموزشی بوده و به زبان ساده اقدام به واکاوی مبحث می کند. می توانید با سرگرمی به یادگیری اصطلاحات پزشکی بپردازید.