آشنایی با سه دیکشنری پزشکی تخصصی

یکی از ابزار ضروری همراه دانشجویان پزشکی و پزشکان، دیکشنری پزشکی می باشد. از دروسی که دانشجویان در این زمینه با آن سروکار دارند ترمینولوژی پزشکی می باشد. برای استفاده از زبان مخصوص پزشکی، باید ساخت اصطلاحات پزشکی را نیز آموخت. در مقاله ای دیگر به طریقه ساخت و تلفظ برخی از اصطلاحات رایج تخصصی پرداختیم.

در میان کتب لغات اختصاصی ، می توان انواع دیکشنری پزشکی را مشاهده کرد. هر کدام به طریقی ویژه اقدام به تعریف لغات مخصوص پزشکی پرداخته اند.

به طور کلی یادگیری لغات با خواندن تعاریف انگلیسی آنها اگر چه سخت به خاطر سپرده می شود، اما سخت هم از یاد خواهد رفت. می توانید از دیکشنری های مصور یادگیری لغات را انجام دهید. علاوه بر کتب امروزه نرم افزار های مربوط به ترجمه لغات نیز موجود است. می توانید آنها را همراه خود داشته و از آن استفاده کنید.

۱- موزبی دیکشنری‌پزشکی

یکی از جامع ترین دیکشنری های پزشکی موزبی ( mosby ) بوده و در آن کلمات و تصویرات کمک آموزشی وجود دارد. تعداد لغات آن ۵۶ هزار کلمه بوده و ۲۴۵۰ عدد تصویر آموزشی دارد. می توانید از این کتاب در جهت آشنایی با عبارات تخصصی پزشکی بهره بگیرید.

دیکشنری پزشکی
۲- کتاب دورلند، دیکشنری پزشکی تصویری

داشتن این کتاب به پزشکان و پرستاران توصیه می شود. این کتاب بسیار کامل بوده و می توانید در آن جزییات پزشکی را نیز پیدا کنید. می توانید با مطالعه روزانه آن خود را با بسیاری از اطلاعات پزشکی آشنا کنید. با مطالعه مداوم دیکشنری‌پزشکی تخصصی در زمان نیاز لغات بسیاری را در ذهن خود خواهید داشت.

دیکشنری پزشکی

۳- نرم افزار دیکشنری پزشکی گوگل ترنسلیت

این برنامه آفلاین بوده و یکی از کامل ترین دیکشنری های پزشکی می باشد. این دیکشنری برای شرکت گوگل بوده و دقت و گسترده ترجمه آن بسیار بالاست. بیش از ۵۹ زبان را ترجمه کرده و به راحتی می توانید متون را کپی کرده و در این نرم افزار ترجمه کنید. با تهیه pdf کتب به راحتی با داشتن این دیکشنری ، می توانید آن را به فارسی برگردانید. به دلیل کار کردن با هوش مصنوعی شما می توانید هر لغت و اصطلاحی را در این برنامه ترجمه نمایید. و همراه خود داشته باشید.

دیکشنری پزشکی