اهمیت ویدیو آموزش پزشکی در یادگیری

از جمله ابزار آموزش پزشکی می توان به صوت آموزش پزشکی، ویدیو آموزش پزشکی و کتب و جزوات آموزشی اشاره کرد. این رشته به گونه ای است که با مشاهده بالینی بیمار و آناتومی و آنچه در بدن می گذرد. می توان به یادگیری بالاتری نسبت به آموزش تئوری رسید. طبق تحقیقات استفاده از فیلم های آموزشی می تواند موانع یادگیری را با مشاهده عینی کاهش دهد.

از جمله ویژگی های ویدیو آموزش پزشکی، گستردگی کیس های آموزشی است. و با مشاهده هر کیس و یا نوعی از بیماری در هر جای دنیا می توان، تجربه خود را، از اشکال بروز بیماری و نحوه پیشرفت آن افزایش داد.

در طول تحصیل برای آموزش بهتر هر درس که به صورت تئوری تدریس می شود، می توان از صوت ها و ویدیوهای آموزشی کمک گرفت.

ویدیو آموزش پزشکی

فواید مشاهده ویدیو آموزش پزشکی

۱- مشاهده سه بعدی بدن با پیشرفت تکنولوژی های امروزه تجربه بهتری از دروس به دانشجو می دهد.

۲- با توجه به تحقیقات گسترده ای که سراسر دنیا در جهت پیشرفت علم پزشکی صورت گرفته است. مشاهده ویدیوها و فیلم های آموزشی به کسانی که درکی سه بعدی از آنچه در بدن اتفاق می افتد ندارند توصیه می گردد.

۳- یکی از مزایای مشاهده فیلم ، امکان مشاهده به کرات آن است. اگر دانشجو در هر قسمت از آموزش دچار مشکل شد می تواند با مشاهده آن به دفعات اشکال خود در فهم آن قسمت از بیماری یا درمان را با کمک عقب جلو کردن فیلم برطرف نماید. در حالی که موضوعات در کلاس درس تنها یک مرتبه عنوان می گردد.

۴- با استفاده از ویدیو آموزش پزشکی می توان در هر سمینار در هر کجای دنیا با هر موضوعی شرکت کرد.

ویدیو آموزش پزشکی
تایر فیلم بر یادگیری

با توجه به فشرده بودن دروس در رشته آموزش پزشکی، می توان با مشاهده فیلم یا ضبط فیلم آموزشی خطای در یادگیری را به حداقل رساند. هر کس در ساعتی از روز می تواند مطالب را بهتر بیاموزد. در نتیجه با در دست داشتن ویدیو آموزش پزشکی دانشجو می تواند. در هر ساعت از شبانه روز که فهم و درک بالاتری از مطلب دارد اقدام به یادگیری نماید.

از آنجایی که حس افراد و شیوه درک مطالب در افراد مختلف متفاوت است. هر کس با توجه به استعداد خود در یادگیری می تواند به آموزش و یادگیری بپردازد. برخی سمعی بوده و با گوش دادن صوت آموزش پزشکی بهتر به درک مطلب می رسند. برخی دیگر بصری بوده و با مشاهده ویدیو آموزش پزشکی به درک بهتری از مطالب می پردازند.

و در نهایت هستند کسانی که با مرور کتب و جزوات در به یاد آوردن مطالب بهتر عمل می کنند.