همه چیز درباره پرستاری نظامی:

یکی از گرایش های متفاوت رشته پرستاری، پرستاری نظامی است که در تمامی کشورها دارای متقاضیان زیادی است. در خلال این رشته پرستاران با مصدومانی که در جنگ دچار آسیب شده و نیازمند کمک رسانی هستند آشنا می شوند. قدمت این رشته در برخی کشورهای توسعه یافته نظیر آمریکا بسیار زیاد است اما در برخی کشورها، رشته ای نوپا و مدرن است.

لازم به ذکر است بدانید هدف این رشته ارائه خدمات مراقبتی و حمایتی به بیماران و مصدومین در هنگام بروز برخی حوادث می باشد. علاقه مندان به این رشته می توانند در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل شوند.

نکات مهم پیرامون پرستاری نظامی:

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته پرستاری نظامی را دارند باید ابتدا به این گرایش علاقه مند باشند. سپس داشتن سلامت جسمی، ذهنی و روانی برای این افراد امری الزامی است. این افراد باید مهارت ها و تخصص های لازم را در این زمینه کسب نمایند تا بتوانند در این عرصه موفق شوند.

نکته قابل توجه این است که این پرستاران می توانند در بیمارستان ها، مراکز درمانی و… مشغول کار و فعالیت شوند. این پرستاران باید از چنان قابلیتی برخوردار باشند. که در تمامی شرایط بتوانند به سرعت حضور داشته باشند و مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند.

پرستاری نظامی

مزایای پرستاری نظامی:

علی الرغم اینکه دانشجویان پرستاری نظامی امکان دسترسی به مراقبت های بهداشتی را دارا هستند. در شرایط متفاوت نیز می توانند به رتبه های عالی دست یابند. این شغل خود دارای امتیازات بسیاری است که عبارتند از:

·        بیمه پزشکی و..

·        زندگی کم هزینه یا فاقد هزینه

·        کمک هزینه مسکن

·        فرصت برای ادامه تحصیل و کسب تخصص بالینی

نکته: شایان ذکر است بدانید پرستاران در این رشته دارای برخی مسئولیت ها هستند که با پرستاران سنتی موجود در بیمارستان ها دارای شباهت فوق العاده ای است.

به طور کلی، افرادی که علاقه مند به تحصیل در رشته پرستاری نظامی و اخذ مدرک مربوطه هستند باید تمامی دروس تخصصی مربوط به این رشته را مطالعه نمایند. همچنین گذراندن آموزش های لازم می تواند در ارتقای موفقیت این افراد سهم بسزایی داشته باشد.