صفر تا صد پرستاری مراقبت های ویژه:

یکی از مهمترین و پرکاربردترین گرایش های رشته پرستاری، پرستاری مراقبت های ویژه است. علاقه مندان به این رشته باید از سلامت جسمی، ذهنی و روانی بسیار زیادی برخوردار باشند. این افراد باید بر تمامی اصول و قواعد این رشته آگاهی و تسلط کافی داشته باشند تا بتوانند مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

لازم به ذکر است بدانید دانشجویان این رشته می توانند در زمینه های متعدد مشغول به کار و فعالیت شوند. این زمینه ها عبارتند از:

·        زمینه پژوهشی

·        زمینه آموزشی

·        زمینه خدماتی

·        زمینه مدیریتی

نکته: پرستاران می توانند با تکیه بر دروس تخصصی و دانشگاهی از عملکرد این رشته در شرایط مختلف بهره مند شوند.

ویژگی پرستاری مراقبت های ویژه:

شایان ذکر است بدانید هدف رشته پرستاری مراقبت‌های ویژه، کاهش مرگ و میر بیماران و همچنین رفع عوارض و علائم بیماران بستری در بخش های مراقبت‌های ویژه است. این افراد می توانند با به کارگیری ابزارها و راهکارهای خدماتی و درمانی مناسب در جهت ارتقای عوامل موثر بر مراقبت پرستاری نقش فوق العاده ای ایفا نمایند.

به عبارتی، دانشجویان با کسب مهارت و دانش لازم. در زمینه مراقبت از بیماران بدحال عملکرد مناسبی را از خود نشان می دهند. این گرایش همچون سایر گرایش های پرستاری در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود.

پرستاری مراقبت های ویژه

نکات مهم پیرامون پرستاری مراقبت های ویژه:

افرادی که در رشته پرستاری مراقبت‌های ویژه مشغول تحصیل هستند با به کارگیری توانایی های فوق العاده خود می توانند راهکارهای مناسبی به بیماران ارائه دهند. نکته قابل توجه این است افرادی می توانند در این آزمون شرکت و در حیطه مشغول فعالیت شوند که مدرک تحصیلی آنها کارشناسی پرستاری، هوشبری و اتاق عمل باشد.

 مهمترین دروس رشته پرستاری مراقبت‌های ویژه عبارتند از:

·        پرستاری داخلی و جراحی

·        پرستاری کودکان

·        بهداشت مادران و نوزادان

·        پرستاری بهداشت جامعه

·        روان پرستاری

·        زبان

نکته: چنانچه پرستار دارای ۳ سال سابقه کاری در بخش مراقبت‌های ویژه باشد، عنوان سرپرستار را به خود می گیرد.