نکات مهم درباره پرستاری اورژانس:                  

در ابتدا لازم است بدانید رشته پرستاری اورژانس، یکی از رشته های پرستاری تخصصی است. در خلال این رشته پرستاران مراقبت های درمانی خود را به بیمارانی که دچار بحران ها و آسیب هایی شده ارائه می دهند. برخورداری از سلامت جسمی، روحی و ذهنی از الزامات ورود به این رشته است.

افرادی که علاقه مند به این رشته هستند باید ابتدا بر دروس دانشگاهی اکتفا نمایند. سپس از دانش و تخصص خود در شرایط مختلف به درستی استفاده کنند. به کارگیری تجربه و مهارت پرستار مستلزم قدرت تجزیه و تحلیل خوب، سرعت عمل و آمادگی روحی و روانی مناسب است.

توانمندی و مهارت های لازم برای رشته پرستاری اورژانس:

داشتن برخی مهارت ها برای دانشجویان و علاقه مندان به این رشته الزامی است. این موارد عبارتند از:

·        برقراری ارتباط مناسب با مددجویان، بیماران، همراهان و…

·        تشخیص و ارزیابی مشکلات سلامت مددجویان و بیمار

·        مدیریت پرستاری‌اورژانس

·        آموزش نکات ضروری و مهم به بیمار و خانواده

·        ارائه خدمات سلامتی و درمانی به افراد در زمان بروز حوادث و بلایا

نکته: شایان ذکر است بدانید هدف اصلی پرستاران در این رشته، کسب تجربیات و آموزش های لازم برای تشخیص سریع مشکلات و اختلالات تهدید کننده زندگی بیمار می باشد.

 پرستاری اورژانس

نکات مهم پیرامون پرستاری اورژانس:

شخصی که در رشته پرستاری اورژانس مشغول فعالیت می شود باید دارای مدرک معتبر کارشناسی و کارشناسی ارشد در حیطه پرستاری باشد. در غیر این صورت نمی تواند به صورت قانونی در هیچ یک از مراکز درمانی فعالیت داشته باشد.

علاقه مندان پیش از اینکه مشغول فعالیت در این حیطه شوند. باید به مدت حداقل دو سال سابقه کاری مداوم در رشته پرستاری را دارا باشند. همچنین گذراندن ۴ دوره آموزشی و تعلیمی نکات مربوط به اورژانس تحت نظر پرستار سابقه دار و با تجربه الزامی می باشد.

لازم به ذکر است بدانید متقاضیان رشته پرستاری اورژانس باید دوره های مربوط به تریاژ، پرستاری فوریت ها، شکستگی ها، احیای قلب و ریه را به صورت کاملا پیشرفته گذرانده باشند. نکته قابل توجه این است که مهارت های ارتباطی و کلامی برای این اشخاص امری ضروری قلمداد می شود.