نکات مهم مربوط به جزوه روان پرستاری:

یکی از نکات مهم و اساسی در جامعه حفظ سلامت روحی و روانی افراد است. امروزه برخی بیماری های روانی نظیر افسردگی، اختلالات مصرف الکل، اسکیزوفرنی و… در جهان رو به افزایش است. به همین سبب در برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی پرستاران ارائه دهندگان درمان و مراقبت بیماران هستند. از این رو، مطالعه جزوه روان پرستاری پیش از ورود به این رشته امری الزامی است.

در برخی کشورها، پرستاران بزرگ و حرفه ای هستند. این افراد خدمات بهداشت روان را به صورت ابتدایی و تخصصی به بیماران ارائه می دهد. مهمترین مسئولیت و وظیفه این پرستاران ارتقای سلامت روان و پیشگیری و درمان برخی اختلالات روانی است.

ویژگی جزوه روان پرستاری:

لازم به ذکر است بدانید روان پرستاری یکی از گرایش های تخصصی رشته پرستاری عمومی است. پرستاران پس از اخذ مدرک کارشناسی رشته پرستاری عمومی به مدت سه سال تحصیل خود را ادامه می دهند. که این دوره کارشناس ارشد روان پرستاری یا بهداشت روانی می باشد.

  برخی از مهم ترین و اصلی ترین دروس جزوه روان‌پرستاری عبارتند از:

·        آمار و روش تحقیق پیشرفته

·        اخلاق، حقوق و قانون در روان پرستاری

·        نظریه ها الگوهای روان پرستاری و کاربرد آن

·        اصول سلامت روان و روان پرستاری

·        مدیریت پرستاری در بخش های روانپزشکی

·        سیستم های اطلاع رسانی پزشکی

جزوه روان پرستاری

نکات مهم پیرامون جزوه روان پرستاری:

شایان ذکر است بدانید افرادی که مبتلا به اختلالات روانی هستند اغلب در بیمارستان درمان میشوند. پرستاران بهداشت و سلامت روان بخشی از تیم های مراقبت بهداشتی را شامل می شود که عبارتند از:

·        روان شناسان

·        مددکاران اجتماعی

·        روان پزشکان

·        کاردرمانی

پرستار پس از آگاهی به جزوه روان پرستاری در می یابد که باید تاثیر عوامل محیطی را بر افراد مشاهده، تجزیه و تحلیل نماید. همچنین برای درمان بیمار از تمامی منابع قابل دسترس در محیط بهره مند شود.

نکته قابل توجه این است که پذیرش در رشته روان پرستاری مستلزم دسترسی به منابع و جزوه روان پرستاری مناسب و معتبر است. این جزوه ها به صورت مداوم در حال تغییر و دگرگونی هستند.. بنابراین افراد پیش از شرکت در آزمون ارشد این رشته باید به تهیه و خرید آخرین نسخه این جزوه ها اقدام نماید.