همه چیز درباره جزوه داخلی جراحی:

یکی از شاخه های اصلی رشته پرستاری، پرستاری داخلی جراحی است. که وظیفه و مسئولیت اصلی آنها مراقبت از بیماری ها در برابر بروز مشکلات و بیماری های داخلی و جراحی می باشد. در گذشته این رشته یکی از گرایش های کارشناسی ارشد رشته پرستاری بود که امروزه به عنوان رشته ای مستقل و تفکیک شده ارائه می شود. فردی که در این گرایش مشغول به تحصیل است باید برای موفقیت در این زمینه به مطالعه جزوه داخلی جراحی اقدام نماید. این گرایش در اکثر دانشگاه ها ارائه می شود و افرادی که در پی یافتن شغل با کارایی و امتیازات بالا هستند می توانند به انتخاب این رشته اقدام کنند.

ویژگی های  جزوه داخلی جراحی:

لازم به ذکر است بدانید جزوه داخلی‌جراحی شامل خلاصه ای کامل و جامع و فصل بندی شده از منابع معتبر مربوط به این رشته است. این جزوه علاوه بر اینکه در برگیرنده صفر تا صد نکات مربوط به پرستاری داخلی‌جراحی است، اصول و نکات بالینی و کنکوری را نیز شامل می شود.

 مهمترین منابع جزوه داخلی جراحی:

·        پاتوفیزیولوژی

·        اختلالات کلیه و دستگاه ادراری

·        ترومبوفیلی ها

·        عفونت با ویروس نقص ایمنی انسان

·        دیالیز در دوران حاملگی

·        آمیلوئیدوز

·        اختلالات دستگاه گوارش فوقانی

·        هیپرتانسیون پورت و واریسهای مری در حاملگی

·        کم خونی آپلاستیک و هیپوپلاستیک

·        هیپرتانسیون مزمن

·        اندوکاردیت عفونی IE

·        فیزیولوژی مادر و تغییرات آزمایشگاهی و…

جزوه داخلی جراحی

نکات مهم پیرامون جزوه داخلی جراحی:

به طور کلی، جزوه داخلی‌جراحی جزوه ای پرکاربرد در زمینه پرستاری بیماری های داخلی و جراحی است. این جزوه اغلب شامل نکات و مباحث مهم و کاربردی و تست های مربوطه می باشد.

مهمترین مباحثی که در این جزوه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد عبارتند از:

اعصاب، قلب و عروق، سی سی یو، تنفس، آی سی یو، گوارش، کبد و مجاری صفراوی و پانکراس، ارتوپدی، کلیه، مجاری ادراری و دیالیز، آب و الکترولیت و مایع درمانی، عفونی، ایمنی و آلرژی، خون، غدد و دیابت، بیماری های زنان، مردان، مفاهیم، پوست، چشم و گوش، اتاق عمل، سرطان، مروری بر آناتومی و فیزیولوژی، بررسی وضعیت عصبی، سرگیجه و ورتیگو، تست های تشخیصی، تغییر در سطح هوشیاری، جراحی های داخل جمجمه ای و…

نکته: چنانچه افراد می خواهند جزوه داخلی‌جراحی را تهیه کنند باید به منابع و سایت های معتبر مراجعه کنند.