همه چیز درباره پرستاری داخلی و جراحی:

در ابتدا لازم است بدانید یکی از گرایش های مربوط به پرستاری، پرستاری داخلی و جراحی است که از محبوبیت و طرفداران بسیاری برخوردار است. این رشته به گونه ای است که به تربیت پرستاران متبحر، توانمند و مجرب در حیطه مراقبت و نگهداری از بیماران مبتلا به مشکلات و بیماری های داخلی و جراحی می پردازد.

لازم به ذکر است بدانید در چند دهه اخیر این رشته، یکی از گرایش های رشته پرستاری بوده که در آزمون ارشد افراد علاقه مند به انتخاب آن اقدام می نمودند. حال آنکه از سال ۹۲ این رشته، عنوانی مجزا و تفکیک شده به خود گرفته و یکی از گرایش های ارشد علوم پزشکی به شمار می رود.

کاربرد رشته پرستاری داخلی و جراحی:

همانطور که می دانید پرستاری داخلی و جراحی از کاربردهای فوق العاده ای برخوردار است که عبارتند از:

·        تدوین برنامه های مراقبتی برای رفع و برطرف نمودن مشکلات مددجویان

·        تنظیم برنامه ارتقای سلامت مددجویان

·        تعیین و تشخیص مشکلات مددجویان

·        مراقبت از بیماران بزرگسال در عرصه های مختلف و متعدد

·        ارزشیابی، اجرا و برنامه ریزی برنامه اموزش دانشجویان، همکاران ، مددجویان و خانواده بیماران

نکته: شایان ذکر است بدانید افرادی که دراین رشته مشغول تحصیل هستند در برخی نقش ها نظیر مراقبتی، آموزشی، پژوهشی، مشاوره ای، مدیریتی و… در جامعه حضور می یابند.

همه چیز درباره پرستاری داخلی و جراحی

نکات مهم پیرامون پرستاری داخلی و جراحی:

دامنه فعالیت دانشجویان پرستاری داخلی وجراحی به گونه ای است که نیازهای مختلف و متعدد مددجویان را در ابعاد مختلف آن شناسایی می کنند. این مسئله سبب می شود ارائه برنامه های مراقبتی به خوبی صورت بگیرد.

چنانچه افراد به دنبال بازارکار و آینده شغلی بسیار خوبی هستند توصیه می شود. به انتخاب رشته پرستاری داخلی وجراحی اقدام نمایند. دروس تخصصی ارائه شده در این رشته ۲۸ واحد است. چنانچه این دانشجویان بخواهند در آزمون دکتری شرکت کنند می توانند در حوزه های ذیل مشغول تحصیل شوند.

·        مشاوره توانبخشی

·        فیزیولوژی

·        انفورماتیک پزشکی

·        اپیدمیولوژی

·        گفتار درمانی