همه چیز درباره کنکور پرستاری:

یکی از رشته های محبوب علوم تجربی، رشته پرستاری است که لازمه ورود به آن شرکت در کنکور پرستاری می باشد. پیش از شرکت در این کنکور لازم است متقاضی با این رشته  و جزئیات آن آشنایی بیشتری پیدا کند.

مدت زمان تحصیل در رشته پرستاری در مقطع کارشناسی ۴ سال است. نکته قابل توجه این است که تمامی دانشگاه های دولتی و آزاد شرایط تحصیل در این رشته را برای علاقه مندان فراهم می کنند.

نکته: تفاوت دانشگاه های آزاد و دولتی برای تحصیل در رشته پرستاری تنها در پرداخت شهریه آن است. به عبارتی در دانشگاه دولتی فرد هیچ هزینه ای پرداخت نمی کند. اما در دانشگاه آزاد فرد هر ترم ملزم به پرداخت هزینه های گزافی می باشد.

شرایط قبول شدن در کنکور پرستاری:

لازم به ذکر است بدانید نخستین قدم برای قبول شدن در کنکور پرستاری مطالعه مناسب دروس رشته تجربی است. که این مسئله خود تا حد زیادی به برنامه ریزی صحیح و اصولی فرد بستگی دارد.

بنابراین، شرط اصلی و مهم برای پذیرفته شدن در این کنکور، تلاش و کوشش فرد است. در پاره ای از اوقات مشورت با افراد متخصص و مشاوران قوی می تواند. در موفقیت و پذیرفته شدن در این آزمون تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.

کنکور پرستاری

نکات مهم پیرامون کنکور پرستاری:

لازم به ذکر است بدانید پذیرفته شدن در کنکور پرستاری به عوامل و عناصری نظیر دانشگاه مورد نظر و منطقه دلخواه فرد بستگی دارد. امروزه با اعمال بومی گزینی برای داوطلبان افراد علاقه مند به این رشته میتوانند شانس قبولی خود را در استان بومی خود افزایش دهند.

نکته قابل توجه این است که ورود به این رشته در پاره ای اوقات بدون شرکت در کنکور نیز مقدور است. اما پذیرش با کنکور راهکاری مناسب است. چرا که این کنکور می تواند متقاضی را به تلاش و کوشش وادار کند.

نکته: چنانچه افراد تمایل به شرکت در کنکور پرستاری دارند باید ابتدا با مشاوران متخصص و مجرب مشورت کنند. به طور کلی، مشاوره و تلاش و پشتکار فرد پذیرش در این کنکور را تضمین می کند.