صفر تا صد پرستاری:

همانطور که میدانید یکی از شغل های متنوع و پرکاربرد در سراسر جهان پرستاری است. به منظور فعالیت در این حیطه لازم است فرد در زمینه اصول علمی و مهارت و تخصص های کاملا حرفه ای در مراقبت از بیماران آگاهی های لازم را کسب نماید.

مهمترین وظیفه و مسئولیت پرستار، کنترل شرایط و وضعیت بیماران و مراقبت از آنها طبق دستور پزشک متخصص است. افرادی که علاقه مند به پرستاری هستند باید تحصیلات دانشگاهی مرتبط با این حرفه را داشته باشند.

شایان ذکر است بدانید این رشته در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. پرستارها میتوانند در مراکز درمانی، درمانگاه ها، بیمارستان ها و… مشغول به کار شوند.

مهارت های لازم و ضروری برای شغل پرستاری:

·        مهارت در برقراری ارتباط

·        تمایل قلبی وی برای کمک به بیماران و احساس تعهد وی

·        قابلیت ذهنی و جسمی بالا

·        دارا بودن مهارت ها و تخصص های علمی مناسب

·        احساس صبر و همدردی

·        مهربان و دلسوز بودن

·        مهارت در مدیریت و سازماندهی زمان

·        برخورداری از احساس آرامش فوق العاده

پرستاری

نکات مهم پیرامون پرستاری:

به طور کلی، پرستاری نوعی علم یا هنر قلمداد می شود که امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار است. علی الرغم پیچیدگی و دشواری، پرستاری حرفه ای کاملا تخصصی است که به منظور برطرف نمودن نیازهای جامعه پیوسته در حال تحول و دگرگونی می باشد.

این حرفه برای حفظ سلامتی جامعه الزامی است. مشغول بودن در این حرفه مستلزم برخورداری از سلامت جسمی و ذهنی و روحی است. علاوه بر این فرد پرستارباید بتواند احساسات و عواطف شخصی خود را کنترل نماید.

به سبب اینکه پرستاری از شغل های سخت است تنها افرادی می توانند در آن موفق شوند که به آن علاقه مند باشند. درآمد پرستاربه عوامل متعددی بستگی دارد که مهمترین آنها عبارت است از: محل استخدام، پست های بیمارستان، ساعت شغلی، موقعیت جغرافیایی و …