در ابتدا لازم است بدانید رشته پرستاری در مقاطع مختلف و دانشگاه های متعدد تدریس می شود. چنانچه دانشجو در مقطع ارشد پرستاری باشد می تواند دامنه شغل خود را گسترش دهد. که این مسئله سبب افزایش درآمد و امتیاز پرستار می شود. به عبارتی، میزان درآمد پرستار تا حد زیادی به مقطع تحصیلی وی بستگی دارد.

لازم به ذکر است بدانید ارشدپرستاری مستلزم گذراندن مدت زمان و دوره مشخصی است. این مدت زمان از ۱۲ ماه تا چندین سال برای پرستاران امری متغیر است. کلاس های اصلی و مهم در این دوره شامل ارزیابی پیشرفته سلامتی، فارماکولوژی پیشرفته، تحقیقات پرستاری و ..می باشد.

انواع رشته ارشد پرستاری:

ورود به مقطع ارشدپرستاری به چندین صورت امکان پذیر است که به شرح ذیل می باشند:

·        ارشد رشته پرستاری در MSN

·        ارشد رشته پرستاری با RN

·        ارشد رشته پرستاری با BSN

نکته: زمان اخذ مدرک مربوطه در هر یک از این سه برنامه با یکدیگر متفاوت است. نکته قابل توجه این است که دانشجویان ارشد رشته پرستاری برای ثبت نام در آموزش آنلاین می توانند کلاس های خود را به صورت نیمه وقت یا تمام وقت انتخاب کنند.

ارشد پرستاری

نکات مهم پیرامون ارشدپرستاری:

شایان ذکر است بدانید افرادی دارای مدرک ارشدپرستاری هستند می توانند در برخی زمینه ها مشغول به کار و فعالیت شوند. این زمینه ها عبارتند از:

·        پزشکان پرستار

·        متخصص بیهوشی

·        پرستار روانپزشکی

·        پرستار خانواده

·        ماماهای پرستار

نکته: داشتن مدرک کارشناسی ارشد این رشته می تواند پرستاران را برای دریافت نقش های پیشرفته و مسئولیت های بزرگتر آماده کند.

به طور کلی، ارشدپرستاری رشته ای تفکیک شده و مستقل و شاخه ای از علوم پزشکی است که امروزه متقاضیان زیادی دارد. افرادی که علاقه مند به تحصیل در این مقطع از این رشته تحصیلی هستند پس از پذیرش در کنکور ارشد وزارت بهداشت، می توانند به عنوان عضوی تخصصی در برخی تیم های پرستاری نظیر پرستاری داخلی، روان پرستاری، پرستاری ویژه، مدیریت و اطفال و.. مشغول به کار و فعالیت شوند.