کنکور پرستاری چگونه است؟

در کنکور رشته علوم تجربی یکی از رشته های محبوب برای پذیرش در دانشگاه ها رشته پرستاری می باشد. اما قبل از آنکه در کنکور پرستاری شرکت کنید. بهتر است با این رشته آشنایی بیشتری پیدا کنید. این رشته در زیرگروه یک تجربی قرار دارد و دوره تحصیلی آن در مقطع کارشناسی ۴ سال می باشد. علاوه بر دانشگاه های دولتی که این رشته را پذیرش می کنند. دانشگاه های آزاد هم شرایط خاصی نسبت به پذیرش این کنکور اقدام می کنند. البته هزینه شهریه رشته پرستاری در دانشگاه آزاد بسیار سنگین و حدوداً هر ترم بین ۳ تا ۴ میلیون تومان می باشد.

 قبول شدن در این کنکور نیز بستگی به دانشگاه مد نظر شما و همچنین منطقه شما دارد. همچنین اگر در استان خودتان دانشگاهی داشته باشید. که در آن رشته پرستاری تدریس میشود. شانس شما برای قبولی در کنکور پرستاری به شدت افزایش پیدا می‌کند. دلیل این موضوع هم این است که دانشگاه های هر استان برای داوطلبان بومی خودشان شرایط مناسب تری را در نظر می گیرند. و یک سهمیه ویژه برای آنها دارند. مثلاً در سالهای گذشته اتفاق افتاده است که شخصی در استان کرمان با رتبه سی و چند هزار منطقه سه به دلیل بومی بودن توانسته است. در دانشگاه بم رشته پرستاری را قبول شود.

کنکور پرستاری چگونه است؟

شرط اصلی قبول شدن در کنکور پرستاری

اما در کنار تمامی شرایط خاصی که خدمت شما بیان نمودیم. شرط اصلی قبول شدن در این رشته طبیعتاً مطالعه مناسب دروس رشته تجربی می باشد. اگر شما بتوانید با یک برنامه ریزی مناسب مطالعات مناسبی را در زمینه کنکور پرستاری داشته باشید مطمئناً می توانید در این رشته در بهترین دانشگاه های کشور پذیرش شوید. پس شرط اصلی تلاش و کوشش شما می باشد. البته استفاده از مشاوران قوی هم می تواند تاثیر زیادی در موفقیت شما در کنکور داشته باشد و باید از آن ها هم استفاده کنید.

کنکور پرستاری چگونه است؟