تفاوت پرستاران بخش اورژانس با پرستاران ICU عنوان مقاله ما می باشد. که شما را با شرایط کاری، محل کار و شخصیت پرستاران بخش اورژانس و پرستاران بخش مراقبت های ویژه آشنا می کند.

این مقاله در ادامه ی مقالات سایت آموزش پرستاری ارائه می گردد.

پرستاران برای مراقبت از سلامتی بیماران در بخش های مختلف مراکز درمانی و بیمارستان ها مشغول به کار هستند و در هر شرایطی از زمان صلح گرفته تا جنگ و در شرایط کنونی که ویروس کرونا همه ی دنیا را درگیر کرده است برای نجات بیماران از جان خود می گذرند. بگذارید در این فرصت در مورد تفاوتهای کاملاً واضح بین پرستاران بخش اورژانس (ER) و پرستاران بخش مراقبت ویژه (ICU) صحبت کنیم. 

پرستار ER چه کاری انجام می دهد

پرستاران ER بیمارانی را که به دلایل مختلف تروما، آسیب دیدگی و علائم حاد به بخش اورژانس بیمارستان می آیند، را مورد معالجه قرار می دهند. آنها بیماران در هر سنی و سابقه ای را درمان می کنند. اکثر بیماران شرایط اضطراری و تهدیدآمیزی از زندگی را تجربه می کنند و پرستاران ER باید سریع آن مشکلات حاد را تشخیص دهند و بتوانند بلافاصله آنها را برطرف یا تثبیت کنند.

اساس کار پرستاران بخش اورژانس

از حمله قلبی گرفته تا سکته مغزی تا زخمهای ناشی از شلیک گلوله، تصادفات در وسایل نقلیه موتوری یا استخوان های شکسته، پرستاران ER همه آنها را می بینند. پرستاران ER یاد گرفته اند که براساس مهارتهای مشاهده فوری و ارزیابی حاد، وضعیت بیماران را سریعاً بررسی کنند، سپس علائم را به ترتیب اولویت تهدیدکننده زندگی درمان کنند. 

پرستار ICU چه می کند

پرستاران بخش مراقبت های ویژه از بیمارانی که نیاز به بالاترین حد مراقبت در یک محیط بسیار ساختار یافته و کنترل شده دارند، مراقبت می کنند. به منظور درمان دقیق ترین بیماران به صورت دقیق و کامل، پرستاران مراقبت های ویژه از مهارت های تخصصی و دانش گسترده خود در مورد آسیب شناسی بیماری استفاده می کنند تا مداخلاتی را برای حفظ زندگی انجام دهند.

تفاوت پرستاران اورژانس با پرستاران ICU
تفاوت پرستاران اورژانس با پرستاران ICU

اصول کار پرستاران بخش مراقبت ویژه

پرستاران ICU به سرعت، کارآمد، مستقل و دقیق عمل می کنند. آنها مراقب شکننده ترین بیمارانی هستند که زندگی آنها به تار مویی وابسته است. لازم است پرستاران بتوانند پیش از ایجاد مشکل اساسی، علائم جبران خسارت را تشخیص دهند و سریع بر روی آنها تمرکز داشته باشند. آنها طرفداران بیماران خود هستند و با تیم مراقبت های ویژه برای معالجه بیماران خود همکاری نزدیکی دارند. محیط کار آنها ساختاری، وحدت بالا و چند وجهی است.

۴ Major Differences Between ICU and Emergency Nurses