درمان کمردرد با روش های سنتی عنوان مقاله می باشد. در این مقاله با چگونگی کنترل و کاهش درد کمر با استفاده از طب سوزنی و ماساژ درمانی آشنا می شوید.

این مقاله در ادامه ی مقالات سایت آموزش پرستاری ارائه می گردد.

مطالعه ی این مقاله را در راستای مقالات پرستاری طب سنتی، طب سنتی ایرانی و انواع روش های درمانی طب سنتی، داروهای گیاهی چیست، زالو درمانی، طب سوزنی و طب سنتی و درمان بیماریها را به شما پیشنهاد می کنیم.

طب سوزنی علارغم سنتی بودن جایگاه ویژه ای در علم روز دنیا دارد و امروزه در درمان بسیاری از بیماریهای ماهیجه ای و اسکلتی از طب سوزنی استفاده می شود. درمان کمر درد با طب سوزنی یکی از مهم ترین و موثرترین روش های درمانی سنتی می باشد، که امروزه توسط متخصصین آموزش دیده در این زمینه انجام می گیرد.

کنترل درد کمر

طب سوزنی طبق تئوری کنترل دریچه ای درد عمل می کند و به نوعی سبب تعدیل درد می گردد. این تئوری ادعا می کند که سیگنال های درد از ناحیه آسیب به نخاع و از آنجا به مغز آهسته حرکت می کنند زیرا اعصاب فقط می توانند تعداد محدودی از سیگنال ها را به طور همزمان کنترل کنند. تصور می شود که طب سوزنی سیگنال های سریع تری را ایجاد می کند تا سیگنال های درد در حال حرکت را کندتر کند، بنابراین درد را مسدود می کند.

طب سوزنی

 جای تعجب نیست که طب سوزنی بسیار شبیه طب فشاری است. هر دو روش باستانی هستند که با تحریک نقاط ویژه نصف النهار، جریان سالم انرژی از طریق بدن را بازیابی می کنند. اما برخلاف طب سوزنی که از سوزن استفاده می شود، طب فشاری به انگشتان دست، دست و آرنجها تکیه دارد. طب سوزنی برای افراد در هر سنی بجز خانم های باردار (بعضی از نقاط طب سوزنی ممکن است باعث سقط جنین گردد) و افراد دارای فشار خون بالا مناسب است.

درمان کمردرد با روش های سنتی
درمان کمردرد با روش های سنتی

ماساژ

یک ماساژ شامل نوازش، ورز دادن و دستکاری در بافت کمر شماست. این حرکات باعث افزایش جریان خون می شود که اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به عضلات منتقل می کند. خون اضافی همچنین فرآورده های زاید را که ممکن است با گذشت زمان جمع شوند، از بین می برد.

Alternative Medicine for Herniated Discs