گیاهان داروئی برای فرار از آلزایمر عنوان مقاله ما است. در این مقاله گیاهان داروئی که برای سلامت مغز مفید هستند می پردازیم.

این مقاله در ادامه مقاله مرتبط پرستاری داروهای گیاهی چیست، نحوه انتخاب و استفاده داروهای گیاهی و گیاهان دارویی و کاهش فشار خون ارائه می گردد.

تعدادی گیاهان داروئی است که به بهبود سلامت مغز شما کمک می کند و تعدادی از این گیاهان به دلیل اثرات آنها بر بیماری آلزایمر مورد مطالعه قرار گرفته اند.

افزودن گیاهان و ادویه جات به مقدار کمی که در پخت و پز می تواند مفید باشد اما استفاده از آنها در مقادیر بیشتر توصیه نمی شود. مصرف گیاهان و ادویه ها به شکلی غلیظ تر، همانطور که در مکمل ها مشاهده می شود، عوارض جانبی دارد.

گیاهان داروئی برای سلامت مغز

در اینجا نگاهی به برخی از گیاهان داروئی در مطالعات علمی که منجر به سلامت مغزمی شود، می پردازیم.

  1. مریم گلی

ادویه ای که به رایحه تند معروف است، مریم گلی است که باعث بهبود و درمان بیماری آلزایمر می شود. در حقیقت، یک بررسی پژوهشی که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، نشان داد مریم گلی حاوی ترکیباتی است که ممکن است برای عملکرد شناختی و عصبی مفید باشد.

در کودکانی که مکملهای مریم گلی مصرف می کنند ، تشنج گزارش شده است. 

سعی کنید مریم گلی را به مرغ، بوقلمون، سس گوجه فرنگی و یا سوپ لوبیای سفید اضافه کنید.

مریم گلی همچنین به شکل چای قابل مصرف است.

گیاهان داروئی برای فرار از آلزایمر

گیاهان داروئی برای فرار از آلزایمر

  1. زردچوبه

زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است (دو عامل ممکن است به نفع سلامت مغز و سلامت کلی آنها باشد).

طبق بررسی منتشر شده در سال ۲۰۱۰، تحقیقات اولیه نشان می دهد که زردچوبه با پاک کردن بتا آمیلوئید مغز (یک قطعه پروتئین) ممکن است سلامت مغز را تقویت کرده و از بیماری آلزایمر جلوگیری کند. شناخته شده است که بتا آمیلوئید پلاک های مغزی مربوط به آلزایمر را تشکیل می دهد.

گیاهان داروئی برای فرار از آلزایمر

گیاهان داروئی برای فرار از آلزایمر

زردچوبه یک ماده اصلی در پودر کاری است که به طور معمول شامل ادویه جات مانند گشنیز و زیره نیز هست. برای افزایش مصرف زردچوبه، سعی کنید پودر کاری یا زردچوبه را به سیب زمینی سرخ شده، سوپ و  سبزیجات اضافه کنید. برای تقویت جذب زردچوبه، مقداری فلفل سیاه را در آن قرار دهید.

منابع

۷ Best Herbs and Spices for Brain Health