در این مقاله با عنوان زالو درمانی دیابت و جراحی زیبایی به بررسی چگونگی تاثیر زالو درمانی بر درمان دیابت و جراحی های زیبایی می پردازیم.

این مقاله در ادامه ی مقالات سایت آموزش پرستاری ارائه می گردد.

مطالعه ی این مقاله را در راستای مقالات پرستاری طب سنتی، طب سنتی ایرانی و انواع روش های درمانی طب سنتی، داروهای گیاهی چیست، زالو درمانی و کاربردهای پزشکی برای زالو درمانی را به شما پیشنهاد می کنیم.

با چه روشی می توان به افراد دیابتی کمک کند

پیشرفت دیابت می تواند مشکلات بیشماری ایجاد کند. این مشکلات می تواند منجر به بیماری های عروقی شود که مانع رسیدن خون به انگشتان دست و پا جلوگیری می کند. هنگامی که جریان خون به شدت محدود می شود، بافت آسیب دیده می تواند بمیرد. این دلیل اصلی قطع عضو در بین مبتلایان به دیابت است. از دست دادن رقمی یا اندام ناشی از عوارض ناشی از دیابت، نگرانی اصلی میلیون ها نفر در سراسر جهان است.

موثرترین راه برای متوقف کردن این روند افزایش گردش خون به بافتهای آسیب دیده بدون خطر لخته شدن خون است. تحقیقات نشان داده است که زالو درمانی می تواند نقش داشته باشد.

روش درمان دیابت

ماده Hirudin در بزاق زالو خون را رقیق می کند و آن را از لخته شدن در امان نگه می دارد. از آنجا که مبتلایان به دیابت تمایل به خون ضخیم تری دارند، هیرودین می تواند با رقیق شدن خون به تسکین فشار بر قلب و سیستم قلبی عروقی کمک کند. محققان در مواردی که از هیرودین برای معالجه دیابت استفاده شده است، نتایج مثبت را مشاهده کرده اند.

مورد اخیر مطالعات نشان داد که چگونه  طب پزشکی سنتی یونانی، که شامل درمان با زالو بود، قادر به نجات پای یک زن ۶۰ ساله مبتلا به دیابت بود. اکنون فرم های مصنوعی بزاق زالو وجود دارد، اما محققان دریافته اند که استفاده از حداقل چهار زالو در یک جلسه می تواند به کاهش خطر قطع عضو کمک کند.

زالو درمانی دیابت و جراحی زیبایی
زالو درمانی دیابت و جراحی زیبایی

استفاده از این حیوان درجراحی های ترمیمی

زالوها به دلیل حفظ نرمی بافت و بهبودی سریع بعد از جراحی ترمیمی صورت محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. نتایج مطالعات نشان می دهد که زالو درمانی باعث افزایش نتایج مثبت در بازسازی های مؤثر بر:

  • بینی
  • پیشانی
  • پستان
  • گونه
  • انگشتان دست و انگشتان پا

تأثیر زالو درمانی در لخته شدن خون در طی و بعد از این جراحی ها به بدن کمک می کند تا طبیعی تر و کاملاً بهبود یابد.

فواید زالو درمانی برای گردش خون نیز باعث شده است که برخی از افراد از زالو درمانی برای درمان طاسی و ریزش مو در پوست سر استفاده کنند.

What Is Leech Therapy?